paard neemt links niet aan ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_2424

paard neemt links niet aan ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 19:21

goede avond allemaal ik wilde graag weten of jullie of iemand hier ook erv mee heeft of iemand kent .

Het is namelijk zo ik heb op dit moment een probleem dat mijn paard links niet aan neemt ... op de rechterhand word ze sloom kijkt met haar hoofd naar buiten en met haar achterhand probbert ze op de binnen hoefslag te gaan lopen .. linkerhand loopt ze heel goed en voorwaarts maar met haar hoofd veel naar binnen .. het probleem is ong een maand of 7 nu heb ik een periode met halsverlenger gereden op haar iets beter op twee teugels te krijgen en dat ging heel erg goed totdat ik laats zonder stiek kon maar het probleem helaas terug keert .. heeft iemand goede tips of oefeningen die ik zou kunnen proberen ?? alvast dank jullie wel groetjes BO .!!!

Alicia2u

Re: paard neemt links niet aan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:49

Zoek ten eerste een goede instructeur!

Het lijkt erop dat je paard niet recht is. Daarom wil het paard links niet aannemen en komt de achterhand de achterhand naar binnen. Wat je moet doen is je paard sporen, veel wendingen en overgangen rijden. Vaak van hand veranderen en goed lesnemen!
Soms kan een behandeling van de osteopaat enige verlichting geven, maar het gros van het werk moet je zelf doen door op een goede manier te trainen. Dat je hier al 7 maanden aan klungelt zegt mij dat je begeleiding niet optimaal is.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:59

IK denk dat de basis van dit paardal niet in orde is, er is duidelijk een balans probleem en denk dat je eerst moet leren je paard recht terichten en dat doe je niet met halsverlengers of andere hulpen.
Gewoon veel handwerk doen en zorgen dat je paard recht gericht gaat lopen en op beide kanten soepel

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:03

Controleer eerst het gebit op haken, dit kan een reden zijn om een kant niet aan te nemen. Voor de rest goed rechtrichten en instructie die je hiermee kan helpen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:08

je paard eerst eens voorwaarts laten gaan
als ik dat zo lees is die niet recht en zit die vast.
ik zou het teugel gedeelte eerst eens laten zijn voor wat het is en je paard allert maken op je benen
en goed voorwaarts rijden ook rechtsom alsje geen reactie krijgt even een tikje geven of nog een fellere hulp geven met je been (bij geen reactie na de eerste x)
vooral voren niet vasthouden
en dan ook constant overdreven stelling gaan vragen op beide kanten.
en je paard dan ook als het waren met je binnenbeen je paard naar buiten duwen zodat je een reactie gaat krijgen op je been
is die niet aan je been kan die niet nageevelijk lopen en ook niet inbuigen.
en ook alles voorwaarts oplossen, pakt die het bit vast niet terug trekken maar loslaten en gelijk been geven dat die voorwaarts moet gaan.
probeer dat eerst eens een paar x en je gaat verschil voelen.
en zorg voor goede begleiding Lachen

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 02:11

Bloos Ik moet nu met mijn paard ook veel oefenen op rechtrichten. Ik denk dat je idd veel verder zou komen met goed les, mijn paard liep ook scheef (denk niet zo scheef als jouw paard), en dat is met anderhalve week flink consequent oefenen toch al een stuk verbeterd.
Maar oke, tips: veel wendingen/voltes/slangenvoltes met stelling naar binnen. Op het moment dat ze scheef gaat lopen in jouw geval rechterbeen lang maken zodat ze daarom buigt. Loopt ze weer recht gewoon weer rechtdoor rijden, en snel reageren zo gauw ze scheef komt. Veel overgangen, mijn paard valt/viel meestal scheef als ik haar terug reed. Van overgangen wordt hij ook sterker, je paard mist kracht, vandaar dat hij ook slomer wordt rechtsom. Linksom en rechtsom allebei oefenen, anders verschuift het probleem naar de andere kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:36

Wat heeft je instructeur je al verteld over rechtrichten en welke oefeningen heb je al gekregen en gedaan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:37

Klinkt als een paard dat eerst een goed nagekeken moet worden door een goede dierenarts. Als paarden extreem scheef zijn is er bijna altijd een fysieke oorzaak.

JolliegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:39

problemen met de tanden?
Ik had dit ook, en er bleken wolfstanden in d'r mond te zitten...
en dit lost een DA niet op, hiervoor moet je echt een tandarts hebben

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:42

En goede dierenarts kijkt wel degelijk naar het gebit.

JolliegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:44

Katja schreef:
En goede dierenarts kijkt wel degelijk naar het gebit.

Maar niet goed genoeg, zie onderschrift.
hij kan niet handelen als er dit soort problemen zijn.
niet met zijn ''mooie handveiltje''

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:45

Zoals ik al zei: een goede dierenarts laten kijken. Die heeft alles in huis en niet alleen een handvijltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:47

En ALS 'ie al zelf niet kan behandelen, dan verwijst 'ie echt wel door.

JolliegirlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:50

Sonja schreef:
En ALS 'ie al zelf niet kan behandelen, dan verwijst 'ie echt wel door.

jammer dat deze het niet gedaan hebben, en er daarom hier een meer dood dan levend paard stond , oke mischien wat overdreven, maartoch!
blijkbaar lag het probleem al die maanden aan shceve kiezen en haken, en ja hij heeft hakenw eggehaald, maar blijkbaar niet goed genoeg.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:00

Vraag jezelf eens goed af: Heb ik even veel druk op beide teugels? Soms nemen paarden een kant ook niet aan omdat je onbewust geen ruimte geeft.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:24

Je hebt al een topic geopend met hetzelfde onderwerp. Bij deze een slotje.