Verkorte draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Verkorte draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 23:11

Mijn vraag is eigenlijk naar aanleiding van kritiek van een andere peerdengek Knipoog .

Als ik 'mijn' paard naar het verkorte draf toe rij doe ik het alsvolgt:
- Ik sluit hem lichtjes op van voren
- hou mijn benen ontspannen *bovenkuit* ertegen aan geef dus geen overbodig been maar ik hou mijn been er gewoon tegen aan zodat ie toch niet terug valt maar regelmatig blijft lopen.
- de bovenstaande hulp stimuleer ik door met hem met mijn zit * overdreven gezegd* vooruit te duwen.

Maar nou was laatst iemand aan het kijken naar hoe ik bezig was en die zei het volgende:

- iets meer been erbij
- van voren 'loslaten' dus niet opsluiten
- en met je zit er juist tegen in gaan....


Maar wat denken jullie? Zoals ik het doe lijkt mij namelijk veeeeeel logischer.... Verward


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:20

[***] schreef:
strax


STRAKS ... t'is maar één lettertje meer, ziet er veel netter uit ... dus A.U.B. - voluit typen?

Als je werkwijze goed werkt zou ik er niets aan wijzigen, je zou je paardje alleen in de war brengen. Het ligt natuurlijk anders als je paardje je niet begrijpt ... maar tussen de regels door lees ik dat ie het wel doet, dus, blijf dan bij je eigen werkwijze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 15:24

Er is niet 1 manier waarop het moet of hoort!
Je hulpen moeten onzichtbaar zijn [niet rijen in je zadel niet kloppen met een been!] en het resultaat moet een mooie verzamelde actieve draf zijn waarbij je paard volledig nageeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 36 bezoekers