Reactie op eenzijdige kuithulp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Reactie op eenzijdige kuithulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 11:17

Amadeus geeft veel te weinig reactie op een eenzijdige kuithulp, ik wordt er helemaal gek van. Ik zit dan zelf veel te veel te drijven met veel te weinig reactie.
Van mijn isntructrice moet ik steeds als hij me negeert bijtikken, en dat doe ik nu ook wel, maar ik word er ookm een beetje ziek van dat ik continu maar aan het tikken ben met mijn zweep (achter mijn kuit) om hem te laten reageren. Bovendien versnelt hij ook nog meestal op die zweep, ipv buiging te geven...
Weten jullie een methode om hem sneller aan dat binnenbeen te krijegn, want ik word hier zo moe van.
Voorwaarts is hij trouwens (meestal) wel aan mijn been...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:53

Als je hem continue moet bijtikken is hij al niet alleen maar niet gehoorzaam voor de kuitdruk, maar ook ongehoorzaam voor je zweep.
Er vanuit gaande dat verder alles correct gaat, dus je paard in redelijke aanleuning op eigen benen loopt, je zelf recht boven je paard blijft met iets meer gewicht op je buitenzitbeenknobbel, waarbij je dan met je binnenbeen het paard 'onder je gewicht drukt', kijkend naar het punt waar je heen gaat........en hij reageert niet dan zou ik adviseren om hem een flinke knal met de zweep te verkopen als hij niet luistert. Dat aantikken heeft geen enkel effect. Je moet een zo harde lel verkopen dat hij reageert. En daar zeeeeeer consequent in zijn. Niet reageren; meteen een flinke tik! Als je dit een paar dagen/weken vol kan houden leert hij vanzelf dat hij toch echt opzij moet gaan!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 12:03

Ja, en door dat tikken riskeer je dat je paard straks helemaal niet meer reageerd, je moet hem nu ook gevoelig houden voor een tikje. Dus idd even een flinke tik, dat maakt hem weer attent.