wie kan mij helpen met mijn probleem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

wie kan mij helpen met mijn probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 16:59

hoi
ik heb een probleem.
een pony waar ik op rij die draaft en galopeert keihard alsof er een wedstrijd is, maar als ik de teugels kort neem en ga doorzitten dan gaat die wel langzamer zoals die moet rijden maar dan als ik dan een heel rondje rij trekt die elke keer de teugels uit me handen.Wat moet ik doen wie kan mij helpen Verward


-xxx- kelly

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:41

eeeuhhh misschie longeren met of zonder bijzetteugels. Of rijden met slof?
Ik weet het niet zo goed. Ik heb hetzelfde probleem gehad. En toen met slof gereden (2x) heb je net iets meer druk, en de kop wat lagen. En na 2 x heb ze nooit meer zo gedaan. Maar of het n goeie manier is weet ik niet!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:15

Misschien heb je de teugels dan iets te strak? Ik heb geen idee, misschien moet je hem even iets meer ruimte geven en dan de teugels weer aannemen.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:00

elke keer als ie harder wil een overgang terrug maken of een volte gaan rijden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 02:31

Machie...niet echt Frusty Een slof is nagenoeg nooit een oplossing voor problemen, en longeren ook niet.
Ik krijg het idee dat jij tijdens het lichtrijden te ver naar voren leunt, waardoor het paard hard gaat lopen, tenslotte verplaats jij het drukpunt naar voren waardoor het paard gaat rennen om zijn evenwicht te bewaren. Tijdens het doorzitten, zit je meer op je kont, waardoor het drukpunt naar achteren wordt verplaatst en het paard niet hoeft te rennen om zijn evenwicht te behouden.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 10:40

ik zei toch ook dat ik het niet weet. Alleen heb ik het toen gedaan omdat t pard geen ontzag had voor je teugels, en dat moet je toch iets! Zij ging er gewoon vcandaag, vanuit stap, draf en galop. Vloog alle kanten op. Nou, dan moet je toch iets????
maar jou idee werkt misschien wel, XoNo, ik weet t niet!

Kelly_oud

Berichten: 197
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leiden,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 22:22

bedankt aalemaal

-xxx- kelly en blackboy