linksom niet meer op de volte te krijgen...

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bergje75

linksom niet meer op de volte te krijgen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-02 15:51

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen heeft mijn paard iets nieuws ontwikkeld: ze wil niet meer linksom op de volte in draf. Ze houdt zich dan zo lekker stijf dat je haar niet eens van de hoefslag af krijgt (zelfs niet als je de buitenteugel er goed bij hebt). IN stap buigt ze goed om het binnenbeen (linksom) maar in draf dus niet! Dan blijft ze gewoon de hoefslag volgen. HOe kan ik dit oplossen?????

Alvast bedankt!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 16:52

Heeft ze geen drukkingen door het zadel? Als er niets lichamelijks met je paard aan de hand is, zul je het wat harder aan moeten pakken. Ik ben sowiezo geen voorstander van hoefslagplakken, op die manier zoeken paarden aanleuning aan de bakrand, en lopen ze niet op eigen benen. Je moet dus meer op de binnenhoefslag gaan rijden. Verder, om je paard van de hoefslag af te krijgen, flink buitenbeen, en als ze dan niet luistert, geef je haar een zuiger met de zweep. Luisteren zal ze!

Maarrr....ik zou eerst het zadel eens na laten kijken.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ojasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:18

Idd goed buitenbeen erbij! En als er geen reactie is: tik met de zweep! Als er niks lichamelijks is, is ie gewoon aan het stangen en manier te vinden om onder het werk uit te komen!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:59

Toen ik helemaal in het begin met Faust reed , was dat een ramp!! Ik kon ook geen voltes maken , niet wenden... Ik heb alles geprobeerd , ook dat buitenbeen en bijtikken , maar dat hielp niet.

Wat wel hielp was het volgende : Je gaat er vanuit dat je een volte maakt bij de C. Als ze niet wendt , "trek" je de binnenteugel tot aan de jouw knie, desnoods een paar toeren. Na een tijdje zal ze dan wel wenden. Als ze wendt meteen nageven en haar de hemel inprijzen!! Dan probeer je opnieuw , het kan dat ze meteen wendt , anders herhaal je het vorige.

Ik weet dat het niet de juiste manier is, maar het hielp wel en na een paar keer ging ie weer gewoon op een volte in draf. Ik heb hem toen wel met een stangetje moeten rijden , omdat het bit anders door zijn mond zou schuren , wat erg pijnlijk is !!!
Succes!!

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 13:03

Ik zou hem laten nakijken.. Als het paard het nooit heeft gedaan, dan is het waarschijnlijk dat hij ergens last van heeft..

Ik zou voor de zekerheid de DA erbij halen..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie