Vraagje over gesloten onderwerp van Marijn-AntoinB

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Vraagje over gesloten onderwerp van Marijn-AntoinB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 08:56

Waarom is het onderwerp over Antoin de Bodt gesloten van Marijn? De vraag die werd gesteld leek mij terecht voor deze forum.

Als het paard zo lekker voorwaarts wordt van dat rechtrichten kan het ook eventueel anders worden uitgelegd. Het kan ook zo zijn dat je paard het zo moeilijk vind en sneller gaat lopen. Probeer naast je oefeningen voor rechtrichten ook de tempo van je paard zelf te bepalen. Dat je een goede voorwaartse drang voelt is super. Is de druk op beide teugels dan nog gelijk, ong 1 kilo? Geniet van dit gevoel, bepaal zelf het tempo en probeer zo wat oefeningetje uit te voeren (slangevoltes, voltes, gebroken lijnen, AC lijn, enz...).

Jammer dat ik zo moet antwoorden, maar ik hoop dat je het nog wel leest.

Eleonoor


Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:05

Bedankt voor je antwoord! Ik weet ook niet waarom mijn topic werd gesloten. Ik hoop niet dat ik de indruk heb gewekt zonder enige kennis vanzaken aan het rijden te zijn... Ik heb jaren priveles gehad en ben zeer serieus met de training van mijn jonge fries bezig.

Als het goed is komt antoine vanaf januari elke maand bij ons op stal om les te geven en in juni ga ik er een week heen! Tot die tijd laat ik me helpen door mijn stalgenoten en mijn gevoel, het komt wel goed...

Ik denk idd dat het bij Tjal deels vluchtgedrag is. Hij heeft nu een half jaar geleerd op een bepaalde manier te lopen en nu vraag ik ineens iets anders van hem. Hij is wat onzeker en wil altijd maximaal zijn best voor me doen...

Live is what happens to you while you're busy making plans....

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 09:16

O, welke stal sta jij? Als het een beetje bij mij in de buurt is wil ik graag eens meedoen met een les van Antoin bij jullie.

Dat vluchtgedrag herken ik ook mij mijn paard Pablo. Had afgelopen zaterdag prive les en waren ook aan het rechtrichten en veel aan het rijden op de tweede hoefslag. Hij vond dit zo moeilijk dat hij ook sneller ging lopen. De kunst is om hem en recht en gecontroleerd te laten lopen.

Laat je me weten wanneer de lessen van antoine zijn? En of ik me daarvoor kan opgeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:40

De reden voor het sluiten van het topic staat erbij. Mijn advies zou zijn om een goede instructeur te zoeken, op dit forum zul je weinig hulp kunnen vinden. Je vraagt specifiek naar de methode van AdB omdat je er zelf te weinig van af weet. Je zult hier wel adviezen krijgen, maar ik heb niet het vertrouwen dat die je erg veel verder zullen helpen en daar heb je dus weinig aan. Je krijgt binnenkort les, daar heb je nog het meeste aan.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:48

Lov ik ben het daar niet helemaal mee eens. Hij vraagt om ervaringen van mensen met het werken in het begin met de AdB methode.
Marijn4045 schreef:
Ik heb niet zozeer een rijtechnisch probleem, als wel een vraag...( .......dan het hele verhaal............)
Wie rijdt zijn paard helemaal volgens de methode van Antoine en kan me wat vertellen over hoe het in het begin ging?



Ik zie hierin geen reden om dit topic te sluiten. Zeker niet de reden die je aangeeft.

En over de adviezen die mensen op bokt soms krijgen kunnen we ook heel duidelijk zijn: die deugen wel vaker niet......het is aan de lezer om eruit te halen wat je wel of niet wilt geloven of proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:07

Het is niet de bedoeling om op bokt in het algemeen en dit forum dus ook, een trainingsmethode van een specifieke instructeur te promoten, van geen enkele trainer of instructeur, dus ook niet van meneer De Bodt.
Als Marijn meer wil weten over de methode dan kan de zoekfunctie uitkomst bieden.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:15

Jeetje...en al die topics over de Anky-manier dan? dat is toch juist interessant en het wordt toch ook niet gepromoot maar alleen de voors- en tegens besproken? Ik zie hier echt geen kwaad in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:19

Marieke, dat klopt, het Anky systeem wordt vaak besproken en inderdaad middels de voors en de tegens en dan het liefst nog door het tegenover de klassieke methode te stellen.
Het verschil is echter dat in dergelijke discussies niemand beweert dat je vooral bij Anky moet gaan lessen en dat haar systeem zaligmakend is; in de topics die over De Bodt zijn geweest gebeurde dat wel. Dit forum is niet bedoeld om reclame te maken voor clinics, instructeurs en hun methoden.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 11:35

Lovely schreef:
Het verschil is echter dat in dergelijke discussies niemand beweert dat je vooral bij Anky moet gaan lessen en dat haar systeem zaligmakend is; in de topics die over De Bodt zijn geweest gebeurde dat wel. Dit forum is niet bedoeld om reclame te maken voor clinics, instructeurs en hun methoden.


Goh, soms lees je volgens mij alleen dat wat je wilt lezen Haha! Ik heb die topics wel een beetje gevolgd en ik weet dat er een aantal (2?) bokkers zijn die waarschijnlijk zo ondersteboven waren van de clinis van AdB dat ze het gevoel hebben dat ze mensen moeten bekeren, maar ik heb toch ook heel wat relativerende reacties gelezen hoor. En ga je in het vervolg ieder topic sluiten waarin iemand enthousiast over zijn of haar les bij een al dan niet bekende instructeur verteld. Dat zou ik heel jammer vinden.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-02 11:55

Hallo Lovely, nou moet je toch ophouden. Hoevaak zie ik niet topic voorbijgaan waarbij reclame wordt gemaakt voor allerlij clinics, en niet alleen van AdB. Als dit een regel is, moet die voor gehele bokt.nl gelden en niet alleen voor jou forum. Zou toch wel heeeeel vreemd zijn.

Daarbij komt heb ik dus wel gereageerd op zijn verhaal, zonder dat ik ook maar een keer een les heb meegemaakt van AdB, mag dat dan ook niet? Ik zie er ook absoluut geen kwaad in om over traininingsmethoden van andere te discusseren, daar worden we toch alleen maar wijzer van. Leren van anderen. Je kunt nl ook leren van fouten van anderen, dus waarom niet daarover praten?

Dus als ik een vraag heb over problemen die ik rijtechnisch tegen kom, zal ik deze maar niet meer plaatsen. Want jou advies zou toch zijn om prive les te nemen, en die heb ik al. Sluit dan maar deze forum.

Marijn, ga gewoon door waar je mee bezig bent. Ik had in de PB gezegt dat voornamelijk topic werden gesloten als het op ruzie uitkomt. Helaas is dit toch gebeurt op jou topic. Toch hoop ik dat je ondanks deze vervelende ervaring van delen van jou probleem op bokt.nl, je niet weerhoudt meerdere vragen over je paard hierop te zetten.

Eleonoor.

Lovely: je mag nu van mij op deze topic een slotje plaatsen hoor, gaat nu toch al niet meer over het onderwerp waarmee die gestart is. Ik hoop dat we in de andere topics nog wel mogen bokken over rijtechnische problemen en mogen bokken over verschillen van rijstijlen en instructie.
Alvast bedankt, Eleonoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 12:01

Die regel geldt ook voor heel bokt en niet alleen in dit forum.
Er mag hier gediscussieerd worden over van alles en nog wat, maar er mag geen promotie gemaakt worden voor trainers, clinics en daaraan verbonden methoden. De ervaring leert dat dit toch was gebeurd en vandaar dat slotje op voorhand. Wat mij betreft is het einde discussie, iedereen heeft zijn zegje kunnen doen lijkt mij.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, YandexBot en 1 bezoeker