tic, vooral rechtsom in de wending

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid21
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-01-02
Woonplaats: Noord Brabant

tic, vooral rechtsom in de wending

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 11:01

Mijn 8-jarige ruin loopt nu ineens met een tic, maar het is niet constant zo, maar op bepaalde stukken en vooral rechtsom.
Hij pakt ook altijd aan 1 kant veel druk op de teugel en aan de andere kant heb ik bijna geen druk. Ik weet dat ik eerst de lichte kant op druk moet krijgen en dan de andere kant iets "losser " moet laten. Ik vind het moeilijk.
Iemand nog tips???? PLZ

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 15:18

Wat bedoel je met een tic?

thorreke

Berichten: 51
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 19:31

een dressuurpony van bij ons op de manege had ook een tic, eerst dachten ze dat het van haar tanden was maar als die in orde waren had ze het nog Verward eerst had ze het alleen op wedstrijd dus dachten we dat het van de stress was maar dan kreeg ze het steeds vaker en thuis ook Verdrietig

toen werd ze een hele tijd vooral in ontspannig gerede en t gaat steeds beter, blijkbaar toch van stress bij haar Vingers aflikken

ingrid21
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-01-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-02 20:41

Met tic bedoel ik dat hij met zijn hoofd een beweging maakt alsof hij kreupel loopt, terwijl als je alleen naar zijn benen kijkt je daar niets van ziet.

thorreke

Berichten: 51
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 22:19

das dus juist wa die'e pony ook had

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:47

Mischien is jouw paardje niet goed rechtgericht of heeft hij toch pijn aan zijn rechtervoorbeen....een paard doet niets voor niets dus ik zou toch even op zoek gaan naar de oorzaak. Ik wil je niet bezorgd maken maar "better be safe than sorry!"