hoe conditie opbouwen met paard met bekkeninstibiliteit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suzannePAARD

hoe conditie opbouwen met paard met bekkeninstibiliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 17:11

hallo
zo als de titel al zegt .. hoe ga je te werk ,
om conditie op te bouwen bij een paard met bekken instbiliteit?
tips?

als je buiten rijd na 110 meter stappen in ze al bezweet ze heeft een jaar bijna niks gedaan omdat de dochter van de eigenaar er af is gevallen en bang is geworden nu ga ik de pony verzorgen maar.. nu weet ik niet hoe...
alvast bedankt...
-xxx- suzanne Clown Koe

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: hoe conditie opbouwen met paard met bekkeninstibiliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:29

Weet je zeker dat ze geen pijn heeft op het moment dat je er op gaat zitten????
Want ik neem aan dat ze wel in de wei komt, en daar zal ze toch ook wel lopen zonder te zweten......

Ik zou haar dan ook eerst maar eens aan de hand meenemen. Kijk naar je paard, hoe fit loopt ze als je weggaat, en wanneer begint het minder te worden? Begin met kleine rondjes, zodat je makkelijk kan stoppen op het moment dat het minder gaat. Zoek elke keer haar grens op, en ga dan nog een paar meter verder. Zo rustig uitbreiden.

Pas als wandelen weer normaal gaat, zou ik haar aan de longeerlijn doen, en dan het liefste als je daar handig in bent aan de dubbele longe. Pas als dat ook weer redelijk normaal gaat, zou ik nog eens proberen erop te gaan zitten, maar zeker niet eerder!

Blijkt dat ze ook dan nog steeds onmiddelijk gaat zweten, dan zou ik er toch maar vanuit gaan dat ze pijn heeft en een ostheopaar of fysio laten komen....

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:31

Zeker het paard even na laten kijken zoals Lalidan zegt. Daarbij zou ik niet met ons, maar met de DA overleggen hoe je het beste de conditie op kan bouwen voor jouw paard. Al moet ik wel zeggen dat ik het met Lalidan eens ben dat het belangrijk is, zeker bij zo'n paard, eerst te gaan wandelen en longeren voordat je haar extra gewicht mee geeft.

suzannePAARD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 16:24

hij is al bij de fisio geweest en de DA enzo..
en ze zeggen dat ze geen pijn heeft op het moment aleen als ze lange stukken loop en jh ze loopt in de wei en daar gaat het goed..
maar het is niet mijn paard ik verzorg hem..
maar ik bedoel meer tips om leuk conditie op te bouwen en te oefenen..Knipoog

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:27

veel kilometers maken aan een lange teugel.
Succes met je verzorgpaardje!