Mag ik twee keer volop aan het werk?

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tigger

Mag ik twee keer volop aan het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 23:06

Ik heb dus het probleem dat onze bak niet helemaal lekker is op dit moment. Ze zijn er mee bezig, maar daar heb ik nu niks aan.
Zaterdag ga ik samen met Carmen kijken bij manege Schalkhaar.
We willen lid worden van een vereniging, zodat we straks onderlinge wedstrijden kunnen gaan rijden en later een startkaart aanvragen.

Maar goed dat terzijde, nu zit ik dus te denken, zoals met dit weer, dat ik bijv. twee keer in de week met de trailer naar de manege ga, zodat ik iig fatsoenlijk kan rijden in de binnenbak. Dit kost natuurlijk veel meer tijd. Paard gereed maken, inladen, naar de manege (ong. 10 minuten), uitladen, zadelen, rijden, en weer terug. Ik heb niet de mogelijkheid om dit te vaak te doen, aangezien ik niet echt ruim in mijn tijd zit. Ik bedoel ik wil ook nog wel een avondje op tijd thuis zijn, zodat vriendlief ook wat aan mij heeft.
Nu is mijn vraag, mag ik die twee keer veel van haar vragen en dus gewoon volop aan het werk, zoals we altijd doen? Terwijl ze dus de rest van de week wat minder doet, bijv alleen longeren of zelfs helemaal niets.
Want zoals de bak nu is, kan ik echt niets doen, want dan riskeer ik alleen maar een kreupel paard.
Pff, wat een dilemma.....

xxpinoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 08:23

als je hem goed loswerkt en niet helemaal bekaf rijd zie ik er het kwaad nie van in. je kunt toch ook wat meer in de stap werken tussendoor zodat hij een beetje de tijd heeft om op adem te komen...ik zou hem dan toch wel proberen elke dag te longeren.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 08:44

ik vind het zelfs beter dat je twee keer zwaar rijdt en de rest wat minder (mits er een paar dagen tussen zit). zo heeft je paard voldoende tijd om zijn spieren te laten herstellen.
Wel elke dag beweging geven hoor!!!!!!!!!!!
om even de beentjes te alten strekken

Lieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 18:00

Lijkt me prima, ik werk ook niet elke dag even zwaar met mijn pony, zolang je hem de rest van de week maar ook rijdt of longeert, lijkt het me zelfs beter om niet iedere dag intensief te trainen.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-02 20:53

Ik rij ook niet elke dag intensief. Ik rij vaak twee dagen en dan longeren, of 1 dag rijden en dan longeren. Maar zoals de bak nu is, kan ik er zelfs niet in longeren.
Toch maar watrustiger aan doen dus, aangezien ik niet weet of ik de dag erna kan longeren.
Scheelt trouwens, vandaag zijn ze bezig geweest met het begin om de bak te herstellen.......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie