Om te beginnen, ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, dus excuses als het verkeerd staat

Maar nu mijn verhaal:
De eigenaresse van mijn verzorgpaarden heeft nog een oningereden 4-jarig paard. Dit paard zou door iemand anders zadelmak gemaakt worden, en dan zou ik hem verder door gaan rijden. Ik ben wel degene die haar voor het eerst een singeltje om en bitje in heeft gedaan. Maar de vrouw die haar zadelmak zou maken is om te beginnen nog maar een paar keer geweest in een half jaar. ze rijdt op NH-manier in, maar ze doet dit zonder longeren en stemhulpen, en ze heeft er tot nu toe 3 keer opgezeten, maar wel zonder zadel en hoofdstel. ook nog niet gedraafd o.i.d., alleen gezeten. Persoonlijk heb ik al niet zoveel vertrouwen in haar kunnen, daarnaast heb ik haar er nog niet op zien zitten, dus ik heb geen idee hoe dit paard heeft gereageerd. de laatste keer dat deze vrouw is geweest is iig 1 maand geleden. Nu ben ik de afgelopen 2 weken wat meer met dit paard aan het werk gegaan, omdat ik dus niet zoveel vertrouwen heb in die andere vrouw, en ik wilde haar wat beter leren kennen. Nu wil de eigenaresse opeens dat ik er opstap deze week! Ik smste haar dat ik niet wist of dat zo'n goed plan was, omdat die andere vrouw er pas 3 keer zonder iets op heeft gezeten, maar ze vond dat dat niet uitmaakte, zij hield hem wel vast.
Maar om heel eerlijk te zijn wil ik dit eigenlijk niet, ik heb zelf nog nooit een paard zadelmak gemaakt, ik heb geen vertrouwen in de vasthoudpersoon (zou dus eigenaresse zijn, vrouw met nekhernia die dus heeft kracht heeft om vast te houden, ook nog bang is en geen ervaring heeft met jonge paarden) en ik denk niet dat zowel paard als ik er klaar voor zijn..het liefste zou ik nou zelf met haar gaan oefenen met zadel, bitje en stemhulpen, en met hulp haar leren longeren, en dan met iemand die ik voor 100% vertrouw die hem vasthoud als ik er voor het eerst opga, en zelf ook rustig blijft.
Maar het is dus niet mijn paard, en ik weet niet zo goed hoe ik dit tegen de eigenaresse moet zeggen..Dat durf ik eigenlijk niet zo goed. Dus ik heb jullie hulp nodig

Wat vinden jullie, moet ik het gewoon doen of toch met de eigenaresse gaan praten?