westrijd

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Joanne

westrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-02 12:09

Heej paardengekken!

Ik heb een vraag: Ik rijd op een kei leuk paard. Ik rijd er ook wedstrijden mee, met inrijden loopt ie kei lekker, helemaal ontspannen en aan de teugel, maar als ik de ring in moet wordt ie kei opgefokt. Wat kan ik hieraan doen?

xxx Joanne

Heej!!!!

Ik ben Joanne en ik ben 15 jaar. Ik heb geen eigen paard of pony (jammer genoeg). Had een verzorgpaard maar dies verkocht.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:22

Hoi Joanne!

Is je paard al vaker meegeweest op wedstrijd? Of is ie nog jong? Vaak zijn de eerste wedstrijden erg spannend voor het paard, dus dan is het meestal een geval van veel doen.
Maar anders kan hij de spanning voelen. Ben jezelf zenuwachtig? Als dat zo is dan heeft ie dat gauw genoeg door. Ook al ben jezelf niet echt zenuwachtig dan merkt ie toch als je maar iets anders doet dan normaal.

Zelf rustig blijven, niet boos worden. En gewoon veel gaan. Word vanzelf minder.

musje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 09:35

ik had dit ook in het begin het is vaak een kwestie van zelf blijven paardrijden. je wil vaak te netjes en te mooi je proefrijden en vergeet dan om te blijven vragen of drijven. maar gewoon doorgaan het lukt vanzelf.

hisseklis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:14

blijf zelf ontspannen, onbewust zul je zelf ook wel gespannen worden, en je paard voelt dat. Ik heb er zelf ook wel eens last van!
Succes!!

groetjes patricia

AmIgO

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:40

Misschien moet je zelf eens KEI ontspannen op dat paard gaat zitten en KEI vergeten dat je een wedstrijd rijdt. Dat is KEI moeilijk hoor, maar gewoon door blijven rijden dan wordt je er vanzelf een KEI in.

musje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:40

hihi flauw...maar wel grappig...

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:02

Dat met dat kei viel me helemaal niet op! Ik was een keer op westernkamp in drenthe en ik en mijn vriendin waren de enige uit het zuiden. Toen viel het bij hun ook op alleen wij snapte niet wat er zo gek aan was.

Maar nu weer on topic, blijf gewnn keirelaxed zitten enh ga desnoods een liedje zingen! Ontspan je helemaal, werk bij mij ook vaak als ik op een zenuwachtig paard rijd.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten