Achter teugel kruipen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Achter teugel kruipen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 17:40

Ik heb een 3 jarige ruin die nog wel eens achter de teugel wil kruipen. Hij doet dit na ongeveer 20 min rijden en meestal stop ik dan ook vrij direct. Ik heb 1 keer in de 1,5 week privé les maar zou graag meer mensen willen horen die een oplossing weten.

Anoniem

Re: Achter teugel kruipen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:43

Probeer te stoppen voordat hij dat doet.
Nu krijgt hij als het ware de beloning voor zijn gedrag.
Ik denk dat hij het gaan doen als hij moe is, dus voor hem ben je dan net iets te ver over zijn grens gegaan.

Op dat moment zal hij ook niet meer fijn aan het been zijn, want achter de teugel is altijd gelijk met niet meer aan het been zijn.
In zijn geval waarschijnlijk omdat hij moe is Lachen

Loop je er toch weer tegen aan, probeer hem dan dus ff wat scherper aan het been te krijgen
Hand gewoon op de plaats, niet zelf de druk gaan opzoeken.
En drijf hem er maar heen.
Zoekt hij je hand op, belonen en stoppen Lachen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:50

Mijn driejarige doet dit ook nog wel eens, kan zijn bij stress (enge vogels in de bosjes) en idd als ze moe is. Ik zou als ik jou was idd iets eerder stoppen, waarschijnlijk zal het moment dat ie achter de teugel kruipt steeds later worden, omdat hij ook conditie opbouwt.
Verder voorwaarts oplossen zoals running kawa al zegt.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 17:52

Melle is juist super aan het been en hij vind het gewoon nog moeilijk om zijn hoofd te plaatsen, ook absoluut geen stress want als ik iets belangrijk vind is het ontspanning bij het rijden. De aanleuning is nog niet voor elkaar.

En het probleem is juist, dat ik hem er niet heen kan drijven omdat hij rustig moet. Anders gaat hij te hard en het is juist de bedoeling hem niet te snel te laten lopenn omdat hij al zo'n loop drang heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:57

rennen voor het been is ook niet aan het been zijn Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 18:45

Hij rent niet voor het been, maar de eerste 5 minuten is ze vaak te voorwaards en moet ik haar terugrijden. Daarna komt ze lekker voor het been en zijn de overgangen makkelijk te rijden. Dus hij rent zeker niet weg

Misha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:41

Ze gaan achter de teugel lopen als ze niet ( meer) aan het been zijn. Bij jouw jonge paard is het goed mogelijk dat hij nog niet zo goed aan het been is òf hij is moe.
Zaak dus om hem gehoorzaam aan het been te krijgen. ( overgangen rijden)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 21:19

Oke, bedankt. ik ga er aan werken Ja

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:02

Dat wil mijn 3-jarige ook wel eens doen en dan wordt mij meteen door mijn instructeur en degene die het paard heeft ingereden geroepen: voorwaarts houden! En dat is dan inderdaad ook de oplossing Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 16:57

Vandaag met longeren ging hij erg de longeerlijn opzoeken. (longeer met dubbele lijnen) hij liep voor mijn gevoel wel wat te laag, maar krulde al minder op. Ik heb liever dat hij lang en laag en dus voorwaards loopt dan achter de loodlijn. want daardoor worden zijn gangen ook minder