Misschien een 'rare' vraag maar weten jullie hoe ik eventueel mijn wedstrijd stress zou kunnen verminderen
?Het is echt ontzettend erg op wedstrijd, Terwijl ik met Freek (het paardje) overal heen ga op buitenrit(zonder stres).
Thuis gaat het echt ontzettend goed viewtopic.php?f=10&t=800093 Hier staan foto's van hoe het thuis gaat.
Ik weet dat het probleem bij mij zelf ligt en niet bij Freek, daarom zou ik graag willen weten of jullie het ook hebben of niet natuurlijk
wat je dan als ruiter kunt doen?Het probleem word dus eigenlijk op wedstrijd, als ik dus erg nerveus begin te worden lijkt freek het over te nemen en schrikt van vanalles, daardoor sprint die weg in de volle galop
Heeft iemand voor mij tips?( ik zou eigenlijk wel erg graag volgend jaar willen starten 'officieël want hij kan echt geweldig lopen
)Liefs Kim

En als je zo rijd als op de foto's uit je topic komt het zeker wel goed! 
Dan grom ik altijd 'dat werkt toch niet', maar vervolgens zit ik wel stijf en trillend op paard
), maar ik ga altijd de ring in met het idee: het gaat toch bagger. En dan zul je zien, het gaat dan altijd beter dan je van te voren verwacht had