Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

love_bichke schreef:heey,
ik ken het probleem, niet bij mijn eigen paard maar sommige paarden die ik rijd doen ook wel eens lastig, en vergeten als het ware dat ze hun achterhand ook nog moeten meenemen.
mijn instructrice zegt, dat je nijdig moet zijn.
vb: je legt je kuit naar achteren en drukt, maar je paard reageert daar niet goed op, probeer dan eens nijdig te worden met je been, niet kloppen oid.
maar gewoon kleine 'drukjes' geven, ik kan het niet goed uitleggen
reageren ze hier ook niet op kan je je zweep erbij halen, maar geef dan niet 1 grote tik want dan doen ze het even maar daarna niet meer, ook hiermee wordt je nijdig, geef kleine tikjes op de bil.
meestal schuiven ze dan wel bij.
ik hoop dat je er aan uit kunt, anders vraag je het maar
greetz
Liony schreef:love_bichke schreef:heey,
ik ken het probleem, niet bij mijn eigen paard maar sommige paarden die ik rijd doen ook wel eens lastig, en vergeten als het ware dat ze hun achterhand ook nog moeten meenemen.
mijn instructrice zegt, dat je nijdig moet zijn.
vb: je legt je kuit naar achteren en drukt, maar je paard reageert daar niet goed op, probeer dan eens nijdig te worden met je been, niet kloppen oid.
maar gewoon kleine 'drukjes' geven, ik kan het niet goed uitleggen
reageren ze hier ook niet op kan je je zweep erbij halen, maar geef dan niet 1 grote tik want dan doen ze het even maar daarna niet meer, ook hiermee wordt je nijdig, geef kleine tikjes op de bil.
meestal schuiven ze dan wel bij.
ik hoop dat je er aan uit kunt, anders vraag je het maar
greetz
Die tip houd ik zelf eens in gedachte