sturen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-01 21:54

Mijn lieve lieve haflinger gaat op een volte in de linker galop telkens rechtdoor. hij pakt hierbij zijn bit vast en geeft vol gas. Frusty Kan dan niet meer zoveel doen.
Hij doet het thuis alleen nog als ik iets meer ga vragen in rond en diep. Maar laatst was ik op les en toen was er geen beginnen aan. Ik zat er behoorlijk mee. Boos! Denk je dat hij een beetje loopt en gaat hij er zo met je van tussen.
Iemand ervaring hiermee Verward
kim

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 00:14

Oefen eerst de draf misschien beter op de volte en ga dan de galop proberen. Probeer de volte niet te klein te maken want ik denk dat hij er moeite mee heeft.
En probeer met het bit te spelen zodat hij het bit niet vastpakt en je een soepeler paard krijgt. Pak je 'stuur'teugel eens kort en laag vast zodat Haffie weet wat de bedoeling is. Heel veel succes.
Lachen

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 09:20

longeren in de linker galop op de volte is ook een optie he?! ik weet niet hoe oud je haflinger is, maar over het algemeen hebben jongeren paarden moeite met de galop.

probeer niet tegen te hangen, en gewicht in je linkerbeugel te verplaatsen. binnenhand, netje van de hals, en niet terug werken, en je buitenhand gewoon tegen de hals.
gewoon rijden, hoe je het in draf ook doet, maar ik zou zeggen, probeer hem eerst eventjes aan de longe te doen.

suc6 ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 10:51

Jahaaaaaa, dat kunstje heeft Milena in het begin ook prachtig geflikt. Het enige dat er aan hielp was een zweepje erbij en als je voelde dat ze het ging doen flink op d'r donder geven. Het is echt zo'n fase van lekker stout doen, waar ze doorheen moeten. En elke keer dat ze iets wel goed deed, prees ik haar de hemel in. Nou, na een paar weken had ze haar keuze gemaakt hoor; ze wilde toch liever horen hoe knap ze was als dat ze met het zweepje kreeg.

Klinkt misschien niet lief, maar proberen het baasje richting het zand te krijgen, is ook niet echt lief....

Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 15:12

Hij kan alleen vastpakken als jij hem vast hebt. Prachtig als je een stil contact hebt, maar sommige paarden maken er ernstig misbruik van. Een spelende hand ìn het contact helpt vaak heel goed. Dat spelen mag best in de richtig van schudden gaan als ze erg sterk wordt.
Let er bij jezelf op dat je goed los blijft in je pols en elleboog.