"spring"heethoofd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:36

Op deze manier maak je het al duidelijk aan je paard Haha!

Ga je stilstaan , wegtrekken voor de hindernis , in stap ernaartoe , zenuwachtig en moeilijk doen voordat je aanrijdt enz. dan maak je je paard imo duidelijk dat de hindernis iets erg bijzonders is , dat het terecht en vanzelfsprekend is om je er druk over te maken.

En al gaat hij een keertje hard , gewoon na de hindernis weer netjes dressuurmatig voor elkaar rijden en nog eens een sprongetje meepakken
als hij weer relaxed en braaf loopt.

Zelf geen punt ervan maken , gewoon rustig blijven en het paard volgt echt wel als je het goed doet en netjes volhoud Lachen


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 12:04

Ook Bolivia, mijn paard wat nu niet meer bereden wordt ivm artrose en rugproblemen, rende altijd hard op de hindernis af en rende na de hindernis weg. Ze had een goede techniek en ik dacht ook dat ze het leuk vond. Altijd oortjes er op en nooit een weigering. Maar helaas bleek het rennen toch voort te komen uit pijn bij de landing. Ze landde dan op haar voorbenen en kreeg een pijnscheut.

Het is dus wel één van de redenen waarom een paard crosst bij het springen.

Maddox vindt springen ook leuk maar hij blijft er rustig onder en dat vind ik wel heel fijn.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 20:52

Mijn pony vindt springen ook altijd erg leuk...Vooral als hij een tijdje niet heeft gesprongen.. Omdat ik nu veel springwedstrijden rij.. spring ik ook regelmatig want anders kan ik egt niks met hem beginnen om wedstrijden.. Wat ik vooral thuis doe is een paar springbalken om de grond leggen op verschillende afstanden... Hij moet dan dus telkens schakelen en hij leert goed op jouw te letten... Daarna doe ik zo afentoe maak ik er een paar lagen hindernissen van... maar dan ga ik minder schakelen dan probeer ik gewoon 1 grondtempo te houden... Want vaak is het zo bij mijn pony hoe meer je aan zijn hoofd zit en hoe meer je gaat schakelen als je springt hoe harder hij wilt... dus gewoon zo'n goed mogelijk grondtempo zien te zoeken.. en leer hem dat hij op jouw moet wachten niet dat hij in 1 keer harder gaat en ook niet in 1 keer zachter...

Dus veel oefenen met lage hindernisjes in een lijntje.. en met balken!!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 11:30

Manon 2 schreef:
Ook Bolivia, mijn paard wat nu niet meer bereden wordt ivm artrose en rugproblemen, rende altijd hard op de hindernis af en rende na de hindernis weg. Ze had een goede techniek en ik dacht ook dat ze het leuk vond. Altijd oortjes er op en nooit een weigering. Maar helaas bleek het rennen toch voort te komen uit pijn bij de landing. Ze landde dan op haar voorbenen en kreeg een pijnscheut.

Het is dus wel één van de redenen waarom een paard crosst bij het springen.

Maddox vindt springen ook leuk maar hij blijft er rustig onder en dat vind ik wel heel fijn.


alleen het weg rennen van de hindernis. Niet het rennen naar de hindernis. Exel had echt lol, die sprong zelfs los als ik het niet vroeg. Paarden die bokken of weg rennen na de hindernis moeten wel ff nageken worden door de fysio of zo.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 22:00

als ik mijn pony elke keer na de hindernis stil zet gaat hij zich alleen noch maar meer opfokken!!

annu
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-03-06

Re: "spring"heethoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:06

ik heb ook een pony die het zo leuk vind om te springen wat ook help dat is een martingaal bij mij helpt het wel iets maar hij crosst er nog heel hard overheen die van mij is vooral niet onervaren want met zijn vorige eigenaar heeft ie m gesprongen dus daar kan het niet aan liggen het ligt er gewoon aan dat ie het leuk vind te leuk

Groetjes Anne

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 21:12

heel erg oud topic, dus een slotje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers