Schudden met het hoofd

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jamylover

Schudden met het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 19:08

Zodra Jamey een minuut of tien echt lekker aan de teugel loopt begint ze te schudden met haar hoofd. Van mijn instructeur moet ik haar dan een los teugeltje geven eventjes, omdat ze dan pijn krijgt o.i.d. Eerst begon het pas na een half uur, en nu begint het al na tien minuten? Verward Wat is het, en wat moet ik eraan doen? Oja, ik dwing haar niet om aan de teugel te gaan, ze doet het zelf omdat ze ontspannen is (wat natuurlijk ook de bedoeling is maar oke, ik zet het er maar ff bij)

thanks

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 20:41

Jerai gaat met haar hoofd klappen als ik te weinig mijn been eraan heb, het kunnen ook haken op de kiezen zijn, misschien tijd voor de tandarts?

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Amanda
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:30

Ik heb er ook eens een topic over gestart. Noah deed dit ook. Moet je maar eens opzoeken.
Bij hem was het trouwens een combinatie van HKO en stress. En vooral de stress dan. Waar dat vandaan komt weten we nog steeds niet, maar we hebben wel geleerd wat er tegen te doen.
En idd, de paardentandarts laten komen is ook een goed idee. Verder kan het ook een allergie voor het e.e.a. zijn.

≈≈≈ ...paarden zijn de spiegel van onze ziel... ≈≈≈
★ Jim ★ L4+15

Hoe komt het dan toch dat ik zo'n eigenwijs stuk vreten heb? :')
Bijrijdster gezocht: http://www.bokt.nl/markt/ad/422314/bijr ... -haflinger

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:25

Ik zou hem inderddaad eerst is na laten kijken naar zijn tanden is het dat niet dan zou ik er een dierenars naar laten kijken want het kan ook in zijn rug of nek spieren zitten!
Probeer is wat oefeningen voor je gaat rijden van linda tellington jones ken je die? Een soort massage vooraf!
groetjes leonie

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:26

ff off topic. wat is HKO?
en weer ontopic. paarden doen het vaak als ze spierpijn krijgen. en dat gaat kriebelen vandaar dat ze dan gaan schudden. laat je paard ff paar rondjes met lekker lange teugel lopen. en pak haar daarna rustig weer op.

groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 08:38

hko=hoefkatrolonsteking

vaak een kwestie van meer been geven en hand eraan. Ik ga er dan van uit dat het niet in de mond of rug zit.
Paarden proberen je uit, jij laat de teugels dan lang en hup, de volgende keer doen ze het 3 minuten eerder, want jij reageert er op. Meestal negeer ik het schudden en pas als ik het wil mag het paard de hals strekken. Het paard mag niet door schudden gaan bepalen dat de teugels losser meoten. Dus been houden en duidelijk maken dat je paard toch nog net even moet wachten.

Paardrijden kan iedereen leren, maar de rijkunst beheersen is een ander verhaal.

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 15:25

Wat mijn instructeur zei:
het ligt aan het trainen, zodra je meer gaat trainen gaat het steeds langer duren voordat ze gaat schudden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie