Allergie voor Aurigan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Allergie voor Aurigan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 00:46

Kan een paard na bijna een jaar met hetzelfde bit te zijn gereden (K&K aurigan dubbel gebroken 18 mm) er een allergie voor ontwikkelen? En zo ja, hoe merk je dan dat je paard allergies is? Vind je altijd uitslag, of kan het zich ook op andere manieren uiten?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:03

Ja het paard kan 'opeens' een allergie ontwikkelen, ook al is hij al een tijd blootgesteld aan de materie die de allergie veroorzaakt.
Ik weet niet hoe dat zich uit bij een paard, logisch lijkt mij uitslag in en rondom de mond, maar zeker weten doe ik dat niet. Om zeker te zijn te zijn dat het een allergie is zou ik even tijdelijk met een ander bit rijden.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:18

Kan koperallergie zijn , dat is ook bij mensen een veelvoorkomend iets natuurlijk.
Allergie bouwt zich op , dus kan ineens zichtbaar worden.

Ik denk ook aan uitslag , en het bit niet graag , ontspannen accepteren.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 20:53

Ik vraag dit omdat mijn paard hysterisch tegen het bit aan het protesteren is. Ik kan niets in zijn mond vinden wat op allergie duidt, geen uitslag ofzo. Ieder geval bedankt voor de reacties. Woensdag ga ik trouwens met hem naar een paardenarts.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:23

Hoi Pril.

Ik heb dat precies hetzelfde gehad, met precies hetzelfde bit als wat jij nu zegt! In de mond zag ik niks, maar hij deed heel hysterisch opeens met rijden. Ik had ook koperen sporen en daar zag ik wel wat van. Hij kreeg allemaal bultjes (met het haar er gewoon nog op). Ik dacht echt dat ik hem opengehaald had. Exact dezelfde sporen, maar dan van RVS en geen probleem. Koperen sporen weer: toch weer bultjes.
Ik heb het bit verwisseld en toen ging het prima. Laatst heb ik die K&K weer geprobeerd en ging het opeens weer prima... Verward Maar....heb die K&K een jaar niet in gehad.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:35

Leen eens gewoon een rvs watertrens.
Koperallergie kan best. Het ontwikkeld zich langzaam en dan opeens zijn er problemen.