Paard rent onder me vandaan.

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wruppie

Paard rent onder me vandaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 20:43

Ik heb sinds 2 maanden een draver. Ze komt van een manege. Het probleem is nu dat als ik in draf wil en ga, ze gewoon onder me vandaan rent, in stap is ze heel braaf, loopt netjes aan de teugel, maar in draf is t allemaal in 1 klap weg, in galop gaat t beter dan in draf. Wat kan ik er aan doen? Ze is 7 jaar en liep 2 jaar in de manege.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:07

Hallo Mano!

Dat is inderdaad een moeilijk probleem. Ik denk niet dat het in een keer opgelost zal zijn. Heb je haar weleens gelongeerd? Hoe ging dat?
Probeer de overgang stap/draf rustig aan te geven, houd je buitenteugel er goed aan dat ze er niet vandoor kan gaan. Rijd veel voltes en probeer er jou tempo van te maken. Probeer stelling te vragen.
Vanaf een computer is het moeilijk te zien. Maar misschien kan iemand je les geven?

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 07:16

Ik krijg les, maar als ik in draf zit en schijnovergangen naar stap maak dan krijg ik totaal geen reactie, ik kan alleen maar hangen aan de teugels, wat weer tot gevolg heeft dat ze vast gaat zitten op links. Voltes lukken aardig, maar zij houd amper r achterhand r onder zodat die voltes een ramp worden.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 09:39

Hmm ik denk dat het ook een beetje een probleem is voor een draver. Het is natuurlijk heel ander werk dan dat ze gewend is.
Longeren heb je niet gedaan met haar? Een keer met bijzetteugels longeren misschien? Ik zou altijd even hulp vragen als je dat nog nooit hebt gedaan. Met longeren krijg je haar misschien wel "los".
Het moet vast lukken...

Wruppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 09:56

het is denk ook, in de manege reed ze 4/5 uur per dag in t weekend en nu loopt ze hooguit 1,5 uur per dag. Maar ze is nu al wel rustiger dan 2 maanden geleden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie