Thanks Suziehj! Ga ik Maandag gelijk proberen, samen met het rijden van zijgangen en ik denk dat wat meer overgangen van draf terug naar stap ook helpen, omdat ze dan meestal de eerste paar pasjes goed loopt, en dan probeer ik dat aantal pasjes gewoon voorzichtig steeds meer te maken.
Wat me al wel opviel is dat ze vooral achter de teugel gaat lopen als ze zichzelf ergens over opwindt of het niet met mij eens is... Ze maakt dan meer knieactie, richt zichzelf meer op... loopt echt te showen dus... Afgelopen maandag hielden we even halt in het bos omdat er een paar achterblijvers moesten aansluiten... Madam wou absoluut niet stilstaan. Vooruit, achteruit, deed op een gegeven moment zelfs galop op de plaats(!) zolang ze maar niet stil hoefde te staan...
Ik heb een beetje het idee dat ze geleerd heeft (het is een manegepaardje) dat ze door mag lopen zodra ze achter de teugel loopt omdat de eerste reactie (van de meesten denk ik ten minste) dan is om de druk op de teugel te verminderen.
De instructeur roept dan ook meestal dat ik haar meer teugel moet geven, maar zelfs als ik de teugel bij de gesp vast heb wil ze nog achter de teugel lopen. Bovendien is ze dan qua tempo niet meer goed te reguleren...