Hoe nu verder?

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tiko

Hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-02 22:50

Alweer een topic van mij Bloos

Nu het net weer wat lekkerder gaat, wil ik nu op de juiste manier verder gaan, om terugval te voorkomen. Opzich heb ik echt heel fijn les, maar mjin instructrice is wel meer voor de prestratie gerichte oplossingen, dus niet altijd de vriendelijkste. Ze heeft heel veel ervaring, en zal echt wel weten wat ze doet, maar toch, verschillende menigen is altijd fijn.

Tiko, die loopt nu heel lekker nagevelijk. Af en toe pakt ie even het bit, trekt even terug, maar na een paar meter laat hij weer los, dit heeft hijzichzelf aangeleerd toen hij last had van ze gebit, en ik ben ontzettend blij dat hij al zo snel weer lekker ontspant, dat ik erop vertrouw dat dit weer overgaat.

Zoals vandaag, hij zoek me hand op, en loopt gewoon lekker nagevelijk.
Voordat de TA was geweest, ook voordat het zo rottig ging, was het altijd een beetje spelend beneden houden. Nu niet, hij geeft na, en loopt, en blijf keurig met een hele fijne aanleuning lopen. Nu mijn vraag.

Hij loopt vrij diep-laag met behoorlijk veel hals lengte. Daardoor heeft hij heel veel ruggebruik, maar niet de meest mooie houding. Ik dacht er aan om hem gewoon een tijdje daar lekker te blijven rijden, en als er echt wedstrijden in zicht komen, of ik merk dat hij er aan toe is, evt. in het begin mbv enkele prive lessen, hem hoger in te stellen, zeg maar een wedstrijdhouding.

Ik ben echt onervaren op dit gebied, dus ben ik benieuwd naar meningen, is dit een slimme aanpak?? hij loopt op deze manier heel nagevelijk met lekker ruggebruik.

Alvast bednakt

Dikke kus,
Myrthe

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:41

Ik zou in de training hem afwisseld rijden, eerst starten met laag en rond en zodra hij helenmaal los is, wat meer opgericht gaan rijden. Hierin dus ook je oefeningen rijden. Als afsluiting weer de ontspanning zoeken in het laag en rond. Zo heb ik het altijd geleerd.

Als je pas opgericht gaat rijden voor een wedstrijd, dan denk ik dat je te weinig training op dat vlak hebt gehad... volgens mij train je namelijk weer andere spieren in het opgericht rijden, dan bij laag en diep. Hij loopt, als het goed is, toch iets meer "op druk" in het opgerichte werk. Er wordt nog meer gevraagd van het achterbeen.

succes verder!

mause

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-02 21:54

Kijk wat het probleem is, dat voor mijn gevoel zijn braafheid en nagevelijkheid nog heel broos is. Daarom wilde ik hem dus bijv. 1 a 2 maandjes zo rijden, zodat zijn spiertjes aangesterkt kunnen worden, en hij hier van een gewoonte maakt.....het nagevelijk lopen bedoel ik.

Dan is het dus ong. begin november, dan heb ik sowieso nog anderhalve maand om het oprichten te trainen en dus die andere spieren. Zal proberen binnekort fotos te plaatsen van hoe hij nu loopt (laag) en hoe ik hem uiteindelijk ong. wil hebben op wedstrijden.

Kus
Myrthe

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:12

Focus je niet teveel op de houding op de wedstrijden, vergeet niet dat je je paard traint met het oog op de toekomst. Wacht anders nog even met wedstrijden rijden, of rijdt hem gewoon zoals je thuis doet. Op een wedstrijd zijn ze vaak toch wat gespannender en drukken ze misschien de rug meer weg. Als je nu al aan de oprichting werkt (ik neem aan dat je B start?), kom je echt in de problemen straks!!

Hoe oud is je paard?? Rij hem van achteren naar voren, zodra je meer op de achterhand rijdt, kun je meer gaan verzamelen en komt de oprichting van voren "vanzelf". Vergeet niet dat een verzamelde draf pas in het M gevraagd wordt,.....

Houdt rekening met de capaciteiten van jezelf en die van je paard. Ga stap voor stap en sla er niet ineens 3 over omdat je wedstrijden wilt gaan rijden, dan kom je jezelf nl. ooit weer tegen. Of je rijdt je paard "in de vernieling" zoals dat heet. En ik geloof niet dat dat de bedoeling is.

Veel succes!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:49

Tiko, is nu 7jaar en myrthe wil idd B met hem gaan starten.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-02 16:04

Ik bedoel niet echt opgericht, maar opgerichter....
ik rijd hem nu heel laag, beetje volgens lang en laag principe, dus dat is geen wedstrijd houding. Hij loopt daar lekker nagevelijk, en ik doe het dus voor de spiertjes......

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie