slof..........

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Saterday

slof..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-02 16:59

heey allemaal
ik ben nikki je ziet mij op de foto samen met mijn paardje saterday
ik wil het even hebben over die slof...
het begon allemaal zo.
toen ik saterday kocht moest ik hem zelf inrijden (was alleen zadelmak)
toen hij een paar maandjes had gelopen kreeg hij al spieren
toen hij die ging gebruiken tegen mij was hij "NATUURLIJK" sterker.
ik was bang dat het fout zou gaan op het strand...
(ff tussen haakjes ... ik heb saterday gekocht via mijn oom hij is een van de bekendste handelaars in nederland en frankrijk(niet opscheperig bedoelt)
ik vroeg om tips die hij natuurlijk wel kon geven...
hij zei als je de slof eraan hangt moet je hem wel zeker weten 10 tot 15 cm losser houden zodat ALS hij wegschiet hij ff kan kijken en jij hem makkelijk terug kunt nemen en je hem daarna kalmeert dat er niks aan de hand was
ik reed dus alleen met teugels en als hij wegschoot pakte ik de slof erbij
de slof heeft dus niet alleen nadelen
en hij word dus ook niet verpest zoals iemand al zei...
somige van jullie zullen wel denken het woord slof hoort bij denken verpesting van het paard.
maar dat is dus niet zo
je weet nu dat het dus heel handig kan zijn voor op het strand of in het bos of op straat enz enz enz...
ook is het handig als (kweet nie hoe je het schrijft) "corectie-teugel" je kan hem helpen hem te corizjeren bij het aan de teugel rijden
de slof is een ideaale uitvinding...
groetjes Nikki
& saterday

en ff P.S. de slof was eigenlijk niet eens nodig bij saterday hij was super braaf hij had het namelijk te druk met het water hij vond dat echt prachtig

wat vinden jullie van de slof?
en wat vinden jullie van de slof op de manier waarop ik hem heb gebruikt?

** N0na_N1kk1 **

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 17:09

probeer de zoekfunctie eens uit, zoek op Slof en je komt denk ik heel erg veel topics tegen...

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:
FNRS Jurylid F1 t/m F20 en A Proeven

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 17:10

ik denk dat het logischer is als je hier de zoekfunctie even voor gebruikt. het onderwerp de slof brengt nogal wat minder prettige (maar oko normale) reacties met zich mee! Dus wil je weten, wat er over de slof verteld is.... gebruik dan de zoekfunctie

Zoals jij hem gebruikt heb, vind ik wel goed, ik kan moeilijk inschatten hoe gek, gek is bij jouw.... maar het lijkt me toch niet helemaal levensgevaarlijk op de manier die jij gebruikt!

Ik gebruik hem zelf ook, maar das een ander verhaal. Als hij goed gebruikt word dan is eht goed, maar ja de meesten kunnen niet echt met een slof omgaan... Lachen

....

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 19:29

ik hou er net zo van maarjah, als je echt zo'n opgefokt paad onder e kont het dat nogweleens alle kanten uitkan springen zou ik het wel overwegen ja, ik he vamiddag op een hengst gereden die nog maar een paar weken onder het zadel was, die bokte op de zweep dus ik gaf hem nog een knal, toen ontplofte hij toch ineens, ik was 1 beugel kwijt, toen zomaar nog een bok, 2 beugels kwijt en nog een bok ik lag in zijn nek, en toen ging ie scherp de bocht door in knettergalpentoen boes daar lag ik, mischien dat ik hem eveeen keerje met een los slofteugeltje moet rijden, om hem berter in bedwang te kunnen houden.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 07:46

Als je een slof op een jong paard gebruikt zoals jij het zegt en het dus puur als redmiddel gebruikt, heb ik er niets op tegen.
In de praktijk zie ik echter dat mensen (met een net ingereden paard) de slof ook al echt gaan gebruiken om het paard naar beneden te rijden en dat vind ik wel heel slecht. Ik heb wel eens gevraagd waarom ze dat doen. Dan krijg ik als antwoord dat het paard dan alvast weet hoe hij zijn hoofd moet dragen. Dat vind ik echt onzin, want als je paard goed inrijdt, komt dat vanzelf als hij er aan toe is.

Ik rijd wel eens op die jonge paarden, die met slof ingereden zijn, maar dan natuurlijk zonder slof. Hun nek houden ze inderdaad vast in de krul, maar ze slingeren alle kanten op en ze zijn ook moeilijker te sturen. Ik vind dat dus helemaal niets.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:34

Ik hou ook totaal niet van de slof, vooral niet met jonge paarden, zoals boemel al zij ze slingeren alle kanten op en zijn moeilijk te sturen. Ik heb ook zo'n opgefokt paard gehad. Ik ben toen begonnen met een passoabit. Die heeft drie verschillende ringen.1e ring normaal 2e iets scherper en de 3e nog iets scherper. Ik reed toen met twee teugels 1tje in de 1e en de 2e teugel in de 3e ring. Als hij er van door ging dan pakte iik de 2e teugel iets strakker en dan had ik weer de controle over het paard. Zo heb ik het opgelost. Ik vind dit een beter middel dan de slof.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie