Hoe rijden jullie met een jong,net ingereden paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 21:06

leer hem je hand te volgen.
Ik heb ook een jong paard en ik moet hem leren de hals te laten strekken.
Daar heb je je hele leven plezier van.
Ik rijd meestal een half uurtje en 10 min uitstappen ongveer. (ligt eraan hoe bezweet hij is)
Ook op je zit gaan rijden.. Ik heb prive les en daar ben ik erg blij mee.
omdat ik toch nog nooit een jong paard echt ingereden heb,.. dus ik wist nie cht hoe ik moest beginnen.
Maar dat lange teugel is heel belangrijk
Pak de teugels bij het gespje vast en steek je handen naar voren.
!!!!
SUCCES


Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 13:20

Hoi,

Voor mij is het nog niet aan de orde, mijn jonge paardje is nog maar bijna 2,5 jaar. Maar ik heb er ook wel mijn ideeen over. Ik denk dat ik zodra ik het idee heb dat we genoeg vertrouwen in elkaar hebben naar buiten ga met haar. Ik moet wel langs de weg dan, maar ze is nu al best wat gewend. Ik denk dat ze daar een stuk vrolijker bij blijven. En ik moet er niet aan denken dat als ik op een gegeven moment les met haar zou willen, ik dan met de trailer naar de manege zou moeten, terwijl die maar een klein half uurtje van ons vandaan ligt. Ik ken namelijk iemand die nog geen kilometer bij de manege vandaan moet en dus niet langs de weg kan met haar jonge paard. Zelf zou ik dat dus echt niet willen. Lekker naar buiten met die jonge paarden, steken ze veel van op denk ik en het is niet meteen zo serieus. Afwisseling lijkt me zowiezo (op elke leeftijd) erg belangrijk.

Groetjes,
Judith

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers