Goede zitoefeningen en beter voorwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Goede zitoefeningen en beter voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-02 11:22

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat goede zitoefeningen zijn? Ik heb vaak het gevoel dat ik uit balans raak als mijn paardje even iets versnelt.
Zonder beugels ken ik al, is er nog meer?
En hoe zorg ik ervoor dat hij iets meer voorwaarts en alert is in de rijbak? Buiten is het geen enkel probleem en kan ik al mijn oefeningen doen zonder been bij te hoeven geven. Maar in de rijbak is hij amper vooruit te branden en let hij helemaal niet op mijn hulpen. Slapen lijkt wel alsof hij in slaap valt!

groetjes Marit

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 12:01

hoi

misschien moet je eens een paar zitlessen vragen aan iemand. dat hoeft niet perse profesioneel te zijn maar kan ook iemand zijn die gewoon het paard aan de longe heeft en jij kan dan bijvoorbeeld zonder teugels gaan stappen draven en galoperen om wat beter evenwicht te krijgen. vooral oefeningen zonder beugels en teugels zijn altijd goed. daar kan je zelf oefeningen bij bedenken. Lachen

en als je hem wat actiever wil hebben in de binnenbak moet je vooral veel voorwaarts rijden dus een goed tempo erin houden. en ook veel overgangen maken. zorg dat hij goed voor je been is. dus geen reactie op je been tikje met de zweep erbij. je hoeft hem natuurlijk niet de hersens in te slaan maar hij moet wel opletten...
zorg dat hij bij jou is met zijn aandacht dat is belangrijk.

groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:02

ja, je kan bijvoorbeeld eerst rustig stapen maak daarna een knoop in de teugels en probeer te draaien met je armen enzo ............
laat je paard ook stil staan en ga rondjes draaien op je zadel enzenz.
ga bijvoorbeeld ook eens zonder zadel rijden dat kan ook geen kwaad denk ik begin eerst met stap als je dar oner de knie heb kan je gaan draven enzenz.
En ga ook eens vragen voor voltige lessen daar krijg je super evenwicht van!
www.voltige.nl
Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Mizora en 8 bezoekers