Mag je instructeur bepalen welke neusriem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 01:50

DinkeyGirl, jammer dat je je aangevallen voelt, dat was misschien niet de bedoeling? Het is misschien niet zo heel duidelijk gezegd, maar iedere neusriem heeft zijn eigen effect, ook als die los zit. Jouw mexicaan werkt iets anders in dan een gecombineerde, als je de neusriem aantrekt nog ietes erger, dat klopt. Als jouw paard er geen last van heeft, kun je er wel mee rijden, maar je blijft toch wel beter opletten wat er gebeurt.
Als je instructeur het niet met je eens is, kun je vragen of hij wil proberen dat duidelijk uit te leggen, misschien lukt hem dat.
Sterkte daar in Spanje Knipoog.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 09:12

ik vind het oprecht jammer dat je een rot tijd hebt in spanje. maar je kan van ons niet verwachten dat we vertellen wat je wilt horen op basis van:

"ik heb een mex. neusriem gekocht omdat dat heel mooi stond en nu keurt mijn instructeur dat af, mag hij dat wel?"

het beste toegewenst in spanje!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:42

Ik heb met mond open het stuk van Sanja gelezen. Zie hier:

Sanja schreef:
*1* Een instructeur is er om je dingen te leren en je te helpen met verder te komen, hij is er niet om je paard op uitrusting te beoordelen, hij mag zijn mening geven, maar niet verbieden.

*2* Je kan adviezen over tuig aannemen, maar je mag ze ook weigeren.

*3* Als we zouden praten over slofteugels en verkeerd gebruik van sporen, zou het een ander verhaal worden want dat belemmerd het lesgeven. Dan mag hij een les weigeren of eisen dat de slof of de sporen verweiderd worden. Maar in neusriemen ben je vrij !!!

*4* In de hogere klasse is de mexicaan niet toegestaan, maar dat is prive niet van toepassing.

*5* Als je de mexicaan niet te strak snoert dan heeft je paard er absoluut geen last van, dan zit de gecombineerde neusriem zelfs strakker en is zelfs scherper ( vandaar gecombineerd ).

*6* Een mexicaan is eigenlijk een africhtingsneusriem, ze gebruiken de mexicaan bij erg moeilijke paarden, hoe strakker ze snoeren hoe kalmer word het paard, het werkt dan als een soort van praam.

*7* Als jij het mooi vind en hij zit niet te strak dan is er niets aan de hand.

*8* Als je van mij les zou krijgen mocht je hem gewoon gebruiken en zou ik er goede gebruiksadviezen over geven. Knipoog
Succes ermee.

*9* Belangrijker is op dit moment dat er overal te wereld heel veel paarden worden gereden met niet passende zadels ( vooral op maneges ) dat is pas een probleem om je druk over te maken.
Dat is pijnlijk voor het paard en zijn rug gaat naar de kl*ten




1: De uitrusting bepaald toch mede het feit dat je wel of niet verder komt in de rijkunst? Dús vind ik dan een instructeur ook op uitrusting inspraak mag hebben.
2: Adviezen weigeren? Volgens mij niet! Als je goed les wilt hebben, moet je 100% achter je instructeur staan en moet je zijn raad voor 100% opvolgen. Ook buiten de lessen.
3: In mijn ogen belemmerd een mex. neusriem dat ook zeker hoor! Net zoals een verkeerd bit. Ik vind een mex. neusriem niet veel onderdoen voor een slof op scherpe sporen.
4: Dat geeft voor mij al genoeg aan waarom ik er juist ook niet in lagere klassen mee zou gaan rijden...
5: Een neusriem moet zo zitten zoals hij bedoeld is. Dus niet te los of te strak, dat zit niet lekker voor een paard. En als je een mex. neusriem zo doet zoals het hoort, dan is ie zeker erg scherp. Als ie te los hangt, dan zit dat ook niet lekker voor een paard.
6: uhh....???
7: het gaat toch om het DOEL van een neusriem? en toch niet over de mooiigheid???
8: maar goed dat jij niet lesgeeft...
9: uhhhhh....... Wat heeft dát er nou mee te maken?