extra voorwaarts a.u.b!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

extra voorwaarts a.u.b!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 21:57

Hoi,

Wie heeft er bruikbare tips om mijn paard(17 jr.) beter voorwaarts te rijden, hij is z'n hele leven met sporen gereden, maar nu wil ik hem graag zonder rijden alleen dan is ie niet vooruit te porren beetje overdreven, maar hij loopt niet lekker aan het been, de ene zegt dat je beter dit rusig af kunt bouwen de ene keer wel met spoor en de andere keer niet en dat je beter niet van de een op de ander dag moet stoppen met het rijden met sporen.
Wat vinden jullie? of wie heeft er een goede oef. waarmee ik hem beter aan m'n been kan krijgen en hem kan wennen om zonder extra prikkels in dit geval de spoor toch voorwaarts te blijven lopen.

alvast bedankt
gr. cissie


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:03

Eerst met sporen rijden zonder ze constant tegebruiken.
Gewoon kuithulp geven en als hij niet reageerd, por met de sporen en/of een tik. Zodat hij door heeft, niet op een beenhulp reageren is een tik/por met de sporen.
Maar als hij zijn hele leven helemaal met sporen gereden is, zal het niet heel makkelijk zijn om hem daar opeens van af te brengen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 00:39



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers