middendraf lukt niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nel
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: arnhem

middendraf lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-02 14:27

Hallo,
Het lukt mij niet mijn paard in middendraf te krijgen. Hij verruimt niet, versnelt wel. Niet goed dus. Wat doe ik niet goed en hoe moet het wel?
Dank voor de gouden tip!
Nel


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 14:34

Een paard kan pas een goede middendraf laten zien wanneer hij de achterhand er voldoende onder kan krijgen. Waarschijnlijk is je paard nog niet sterk genoeg.
Doe een stapje terug in je training en werk aan een goede gedragen draf. Van daaruit kun je een paar pasjes [3 is al genoeg] naar voren rijden en dan weer eens een paar pasjes naar voren en snel blijven schakelen. Zo kun je dat uitbreiden totdat je paard sterk genoeg ik een hele lange zijde te verruimen.
maar wat vind je instructeur er eigenlijk van? Hoe lost hij dit op?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 17:34

Mijn paard heeft ook nog moeite met de middendraf, hij verliest heel snel zijn balans. Het gaat beter op de volte vreemd genoeg. Dus dat probeer ik nu steeds korte stukjes.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:39

hoi, bij mij precies hetzelfde verhaal nooit een goede middendraf. tijdens de wedstrijden altijd een 5 of een 4.
tijdens een trainingsweek op ermelo, moest ik in de crosstraining een middendraf rijden om je paard aan het been te krijgen en de spieren te rekken en te verwarmen. meneer deed dus werkelijk niets. degene van wie ik toen les kreeg vertelde dat ik even niet aan het hoofd moest denken gewoon het hoofd in de lucht en daarna op het rechte stuk zo hard draven als je kan. en idd eerst alleen maar hard ipv verruimen. maar op een gegeven moment zit je zo hard dat het paard alleen nog maar kan verruimen of in galop overgaan. op dat moment moet je iets tegenhouden......... en ja hoor daar ging meneer zelfs met het hoofd in de juiste houding. als advies gaf ze mij mee om dit zeer regelmatig te oefenen tijdens het buitenrijden. nu doe ik dit en idd tijdens de laatste wedstrijd in de L2 een 8 gewoon fantatstisch. ik heb veel baad bij deze simpele methode. ik hoop dat je er ook wat aan hebt. probeer wel de achaterhand van je paard sterk te maken dmv overgangen te rijden dan kost de middendraf niet zoveel moeite meer. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 20:22

Mijn paard is een geboren springer, dus een goede galop, maar draf bestaat dat ook nog Knipoog middendraf dat is toch sneller Tong uitsteken

Bij Kawa was het dus ook dat hij niet genoeg op de achterhand was.
Middendraf heb ik hem aan kunnen leren door te galoperen, waar hij wel op de achterhand was, Terug te nemen naar draf en meteen middendraf vragen.
in het begin had ik nogal eens dat hij weer aan gallopeerde, maar na een tijdje snapte hij het.
Hij was dan nog net genoeg op de achterhand van de galop dus lukte een paar passen middendraf ook.
Ben daar in het begin ook blij mee.

Verder hielp het ook om schouderbinnenwaarts te rijden en van daaruit middendraf te vragen. ook dan was de achterhand er meer bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 20:33

runningkawa schreef:
Verder hielp het ook om schouderbinnenwaarts te rijden en van daaruit middendraf te vragen. ook dan was de achterhand er meer bij.


Dat werkt idd erg goed. Ik rij zelf graag een travers op de volte, even rechtstellen en dan middendraf. Gaat ook erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 23:39

runningkawa schreef:
Verder hielp het ook om schouderbinnenwaarts te rijden en van daaruit middendraf te vragen. ook dan was de achterhand er meer bij.


Dat doe ik ook vaak, o.a. om de voorwaartse gedachte te houden. Het is een fijne oefening en komt in M2 ook in proeven voor.

nel
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 11:00

Nou, met dit advies kan ik tenminste wat!
Dank,
Nel,

nel
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-02 11:01

trouwens, met alle adviezen. Genoeg oefeningen om te proberen!
Nel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers