Schopt te hard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hangplant
Berichten: 13
Geregistreerd: 21-08-09

Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:04

Heey

Ik heb nu zoon 6 jaar een verzorg pony. Ik kan er nu niet meer op rijden maar ga er nog vaak heen om hem gewoon lekker te poetsen en met hem te fietsen en wandelen enz.
Er rijd nu ook een ander meisje op, ik kan het niet echt met haar vinden. Ik heb er zeker 4 jaar op gereden maar ze wil gewoon niet luisteren.
Ze trekt nu al wel minder hard aan de teugels maar ze schopt die pony gewoon super hard met haar hielen!!. Nee niet met haard enkels ofzo maar ze trekt heel haar voor op en schopt daarna super hard. ik heb het al heel vaak tegen haar gezegt hebben jullie nog tips om het uit te leggen?? en heeft niet pony er erg veel last van, (lijkt mij van wel ?)

Kitano

Berichten: 331
Geregistreerd: 02-02-08

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:06

misschien met de eigenaresse van de pony praten? kan natuurlijk niet, zo hard schoppen.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:07

Welkom op bokt! En terecht dat je je zorgen maakt, lijkt mij ook niet zo fijn voor die pony :n Heb je het met de eigenaar al over dat meisje gehad? Het lijkt me toch dat ze daar wel naar zal luisteren? Weet de eigenaar dat ze zo doet? En wat is dat eigenlijk voor meisje, hoe oud is ze en wat is haar ervaring?

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:08

Inderdaad even met de eigenarresse praten? Of het op een aardige manier tegen het meisje zeggen. Dat ze het mischien beter anders kan doen. Veel succes!

Hangplant
Berichten: 13
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:14

De eigenaar tjaa hoe zullen we het zeggen. rijd ook niet geweldig en vind alles maar gezeur enz dus ze luister verder ook niet echt en ze vind dat dat meisje heel goed rijd

UvantesV
Berichten: 258
Geregistreerd: 04-07-09

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:16

Krijgt dat meisje geen les?

Stel anders eens voor dat ze met die pony les neemt ergens.. ;)Of gewoon ergens anders..

Hangplant
Berichten: 13
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:18

Die pony is een shetlander zegt dat genoeg:P die doet echt niks als je hem in de bak rijd. Dat meisje krijgt wel les maar ik moet toe geven het is gewoon een slechte manege (sorry) niet dat de pony's het slecht hebben ze staan dan wel in stands maar ze hebben wel een heel groot land voor in de zomer maar ze rijden misschien wel met zijn 14 in 1 bak in een rijtje achter elkaar dus dan leer je alleen maar op je pony zitten meer niet echt.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:19

Hangplant schreef:
De eigenaar tjaa hoe zullen we het zeggen. rijd ook niet geweldig en vind alles maar gezeur enz dus ze luister verder ook niet echt en ze vind dat dat meisje heel goed rijd

En toch houd je het al 6 jaar vol bij zo'n "vervelende" eigenaar?

Sorry dat ik het zeg maar ik vind je reactie én je boktnaam én het feit dat je binnen 6 minuten nadat je bent geregistreerd dit topic waarin je nogal onaardig doet over dat meisje en de eigenaar van de pony opent nogal vreemd. SA'tje?

Hangplant
Berichten: 13
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:22

Mijn vader is goede vrienden met haar man ik had toen dat meisje er nog niet was nooit echt problemen met haar en mijn eigen pony staat daar ook het is gewoon op fiets afstand (500m) pony kan de hele dag op de wei en in de winter snachts op stal dus ja verder gaat het daar gewoon helemaal naar mijn zin.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:27

En je wil daar natuurlijk blijven met je pony en je wil daarom geen ruzie met de eigenaar. Dan zit er volgens mij maar 1 ding op: je er niet meer mee bemoeien.

Hangplant
Berichten: 13
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:30

Dat is makkelijk gezegt. Maar die pony en ik hebben gewoon een super goede band.
Hij hinikt als ik aankom, zal me nooit schoppe,n rent niet voor me weg, loopt los naast me mee. en ken hem gewoon al 6 jaar
Hij heeft gewoon iets maar ik weet neit wat. hij is de ene keer superstijf dan rent hij weer een heel stuk en dan weer stijf. (Nee hij is niet hoefbevangen dat kan gewoon niet hij is er wel gevoelig voor maar hij heeft een graaskorfje enzo en loopt vaak genoeg)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:31

Hoe oud is die pony?

Hangplant
Berichten: 13
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:33

11

UvantesV
Berichten: 258
Geregistreerd: 04-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:34

Hangplant schreef:
Die pony is een shetlander zegt dat genoeg:P die doet echt niks als je hem in de bak rijd. Dat meisje krijgt wel les maar ik moet toe geven het is gewoon een slechte manege (sorry) niet dat de pony's het slecht hebben ze staan dan wel in stands maar ze hebben wel een heel groot land voor in de zomer maar ze rijden misschien wel met zijn 14 in 1 bak in een rijtje achter elkaar dus dan leer je alleen maar op je pony zitten meer niet echt.



Dat soort manege's ken ik...

Hm, lastig..
Ik heb echt geen idee wat k dan zou doen..
Waarschijnlijk de hele tijd zeggen ; niet zo schoppen :P

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:35

Dan zou je toch verwachten dat het geen ouderdomsstijfheid is :+ Heeft hij ooit iets aan zijn rug of benen gemankeerd? Heeft hij artrose? En wat zou het verband met het schoppende meisje moeten zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:36

Je kan haar ook eens vragen waarom ze zo schopt, en uitleggen hoe het anders kan. Misschien weet ze gewoon niet beter.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:37

even met de eigenaar praten ;) is natuurlijk niet fijn voor de pony! welkom op bokt!

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:38

Of je legt haar uit dat haar manier blijkbaar niet werkt en dat je nog wel wat tips voor haar hebt. Kijk wel uit hoe je het zegt, als je haar niet mag is het verleidelijk om boos op haar te worden maar daar heeft die pony niks aan natuurlijk.

Hangplant
Berichten: 13
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 16:54

Dat praten heeft allemaal geen nut. Ik heb al eens met de eigenaar gepraat die weet hoe ik over haar denk maar zel blijft haar maar steeds bescheremen ze moet maar een leren om op eigen benen te staan. ik zal het volgende keer nog wel een keer proberen te zeggen maarja ik kan wel een cd opezetten.
Je hoeft niet zo te schoppen heeft geen nut
Volgens mij werkt dat schoppen niet
Je schopt te hard
Waarom schop je zo hard?
Hij reageert volgens mij niet op dat schoppen.
Volgens mij vind hij dat schoppen niet zo fijn

allemaal al geprobeert ^^

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:57

Het staat of valt natuurlijk ook met hoe je het zegt he ;)

Hangplant
Berichten: 13
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 17:04

had jy dan nog een andere manier bedacht?

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:14

Het gaat niet zozeer om wat je zegt maar om hoe je het zegt. En misschien vindt dat meisje je ook wel een bemoeial. Laat haar op een vriendelijke manier weten dat jij haar wil helpen en laat haar dan verder zelf weten of ze daar op ingaat of niet. Doet ze dat wel is dat mooi meegenomen voor de pony en doet ze dat niet dan blijft ze zelf maar aanmodderen. Ga gewoon zelf met je eigen pony aan de gang, daarmee geef je ook meteen aan wat jij in je mars hebt. Voor je het weet gaat ze je nadoen, of komt ze om advies. Maar blijf niet doorzagen dat ze het verkeerd doet, ook al is dat zo. Geef aan dat je haar best wil helpen en laat haar daarna naar jou toekomen. Dat is wat ik zou doen.

Hangplant
Berichten: 13
Geregistreerd: 21-08-09

Re: Schopt te hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 17:23

Naar mij toe komen zal ze nooit doen, ze is echt super maar dan ook echt super eigenwijs. Maar als iets haar niet zint nou dan roept ze papa gewoon. De eigenaar zegt er heel soms wel wat van. miss als ik het mijn ma een keer laat zegen die fietst vaak genoeg mee maar zelfs die zegt dat ze eigenwijs is.

Btw: Dit is iet zoiets van dat ik zoon penny meisje bent en ik vind dat alleen ik het goed doe voor die pony. Er reed eerst een andere meisje op maar dat kreeg een eigen pony vond het ook echt jammer dat zij weg ging

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:28

Nou ja, als ze eigenwijs is zal ze zeker niet naar je luisteren. Als jij laat zien hoe jij dingen doet met je pony zal zij dat misschien ook zo gaan doen en voor de rest: het is jouw pony niet. Het is heel vervelend maar je kunt er verder weinig aan doen dat zij nu die pony verzorgt.

horseees

Berichten: 929
Geregistreerd: 13-04-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:29

ik zou het doen zoals hestejente het zegt. misschien vind ze je idd een bemoeial, maar als ze merkt dat je echt het beste met haar voor hebt zal ze misschien van gedacht veranderen. Waarschijnlijk heeft ze zelf goed genoeg door dat schoppen niet hoort. Iedere ruiter kijkt weleens naar anderen die aan het rijden zijn om eigen fouten te corrigeren e.d.
Waarschijnlijk wil ze het gewoon niet toegeven en iemand die haar dat nog eens komt vertellen kan ze dus missen ;)

Laat haar even doen, ze zal wel bijdraaien!