Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_usar schreef:Je moet dan een paard aan je stem laten wennen, zodat je zelf niet teveel met je benen hoeft te doen.Ik heb fybromialgie en heb een tijdje terug een pittige les gehad,mijn benen hadden op een gegeven moment geen kracht meer. En mijn paard voelt dat en die valt dan terug,ik ben dus nu bezig hem op mijn stem te laten reageren.
roosje84 schreef:En Ineke kan ook heel goed op paarden rijden niet niet gewend zijn aan mensen met een beperking. Zo heeft ze mijn fjord 3 weken in de zomervakantie verzorgt en gereden!
Ineke2 schreef:roosje84 schreef:En Ineke kan ook heel goed op paarden rijden niet niet gewend zijn aan mensen met een beperking. Zo heeft ze mijn fjord 3 weken in de zomervakantie verzorgt en gereden!
Yep, maar jouw Fjordje is wel braaf onder het zadel... Althans als ik niet meer van hem vroeg dan wat gehobbelMaar met braaf bedoel ik meer dat hij niet van de kook raakt als je je balans kwijt bent en daarbij dan ook nog met je benen knijpt zodat je niet van je paard valt.
roosje84 schreef:Toevallig heeft ie wel B fjordsport hoor dat is toch wel meer dan wat gehobbel!
lique schreef:hoi,
ik weet niet of het hier goed staat anders verplaats het maar.
maar ik ben dus op zoek na ruiters die lichamelijk gehandicapt zijn,
mijn dochter is 5 en is gedeeltelijk verlamt aan haar benen,maargoed ze rijd wel gewoon paard,
nu hobbelt ze nog gewoon wat..maar hoe moet dat ik de toekomst?
nu zoek ik ruiters/ouders die dit ook hebben,hoe rijden jullie paard?wat moet bij jullie anders aangeleerd worden?en hoe zelfstandig ben jij met je paard?
graag zou ik hier wat ervaringen over uitwisselen ,
groetjes angelique