schouderbinnenwaarts.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 07:33

Het probleem met Duvel was dat hij vooral op de linkerhand zijn kont naar binnen liet vallen, maar tegelijkertijd over de buitenschouder wegliep. Daarom moet ik dan schoudervoor rijden, om de buitenschouder extra te begrenzen en hem juist wel dat binnenachterbeen te laten belasten, dat is nl. watie errug moeilijk vindt. En nadat ik dat in mijn les een paar keer zo moest doen en dan met het 'Ja goed zo' of 'meer buitenschouder begrenzen' en dergelijke opmerkingen weet ik nu wel wat ik moet voelen als hij het goed doet. Het is ook niet zo dat ik alle voltes die ik rijd bijna schouderbinnenwaarts inzet, alleen vooral op de linkerhand ben ik er extra alert op en rijd ik wel eens een stukje van mijn volte zo, om hem daarna weer normaal rond te vragen om het binnenbeen en de voorhand voor de achterhand te laten lopen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-02 18:39

Hoi,
Het gaat nu beter met schouderbinnenwaarts. Ik denk dat ik inderdaad teveel met mijn binnenhand zat in te werken met als gevolg dat het paard over de schouder wegliep. Ik heb gemerkt, teveel buitenteugel, dan gaat hij in renvers, dus nu pak ik die teugel iets voorzichtiger op.
Ik doe het nu zo; Ik stel het paard eerst naar binnen toe, vlak voor hij de hoefslag wil verlaten begrens ik haar van voren en ik drijf meer met mijn binnenbeen om hem een zijwaartse beweging te laten maken. Het ziet er nu een stuk beter uit, alleen verliest ze snel haar impuls.

Wie vrij wil zijn als een adelaar, moet wel zijn vleugels durven uit te slaan.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers