verkeerde galop

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anne

verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 17:23

hoi!

mijn pony van ( net ) 4 jaartjes jong, loopt thuis erg lekker, goed rond, lekker ontspannen, ook wel goed aan het been, springt thuis ( bijna ) altijd aan in de goede galop,
en dan op wedstrijden, in stap, draf gaat het perfect ( zo denkt de jury er gelukkig ook over Knipoog ) maar elke keer in de galop gaat het mis ( en dan vooral op rechts ) ze springt ( bijna ) altijd verkeerd aan! terwijl ze het thuis zo netjes doet! ik geef wel de goede hulpen ( denk ik ) namelijk binnenbeen op singel, buitenbeen achter, beetje achterover leunen, lichte stelling naar binnen, diep& rond rijden ... maar toch gaat het telkens fout en het comentaar van de jury is ( telkens weer ) "in het begin dacht ik dat het 2 winstpunten werden heel netjes maar toen kwam die galop.... " toen had ik dus 1 winstpunt op zich ook wel goed, maar toch jammer als je weet dat je er 2 had kunnen hebben! ik heb al 2 X per week les en diegene begeleid mij ook op wedstrijden enz. maar misschien hebben jullie nog tips hoe je, je hulpen nog beter kan geven dat ze eerder in de goede galop aan springt !?

liefs daphne

(L)

Gast912

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 19:01

Misschien pakt je pony toch ietsje van de spanning van de wedstrijd mee, dat zou heel goed kunnen.
Let er bij eht aanspringen goed op dat je pony rechtgericht is en dat hij niet stiekem zijn kont naar buiten draait. Het kan ook zijn dat je net iets te veel naar binnen stelt. Op die manier kan je pony de schouder er uit drukken en toch in de andere galop aanspringen. Bereid hem ook voor wanneer je wilt aangalopperen. Je kunt bijvoorbeeld 2 hele kleine en scherpe tikjes met je binnenbeengeven voordat je gaat aangalopperen. Zo maak je je pony attend en voorwaarts. Wanneer alles vlekkeloos verloopt bij het galopperen kun je die hulpen weer weglaten.
Omdat je pony nog erg jong is zou ik me er niet te veel zorgen om maken.

xdominiquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 12:34

hayhay

je pony is misschien nog wat jong Verward maar wat een goeie oefening kan zijn is dat je hem of haar op een rechte lijn (ac-lijn) een paar keer aan laat springen in de galop die jij wil als dat goed gaat kanje ook wisselen rechts aanspringen, terug linksaanspringen terug dan zal er denk ik niet zo snel een vergissing of foutje ontstaan misschien heb je er wat aan!!!!!! Knipoog

groetjes dominique

nieuwe merrie !!! genaamd uppsala:d

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 15:30

Rijd je thuis misschien in een binnenbak? Daar heb je veel meer aanleuning en springen ze makkelijker goed aan. Buiten kunnen ze veel makkelijker scheef gaan lopen, dan springen ze zo verkeerd aan!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 16:02

hoi

je paardje is pas 4 dus het kan idd voor een groot deel wedstrijdspanning zijn als hij het thuis wel goed doet.
maar probeer eens gewoon onafhankelijk dus zonder bakrand wat overgangen te rijden. op allebei de richtingen. wat extra oefening kan nooit kwaad

veel succes groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 16:15

Probeer hem in iets schoudervoor te zetten voor je aanspringt in de galop, doordat je die voorhand er dan wat verder voorzet kun je hem makkelijker goed laten aanspringen.

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 20:21

Oefen ook eens op de volte op het midden met aanspringen als ze al een paar keer goed heeft aangesprongen thuis. Mijn jonge paard deed hetzelfde en gaat het nu beter doen op concours. Volgens mij komt dat omdat we thuis een hek om de bak als aanleuning hebben en op concours er maar een klein laag hekje is wat nog niet voldoende aanleuning geeft aan je paard. Nu we wat vaker oefenen op de open zijde van de volte of op een volte op het midden gaat het op de wedstrijd ook beter. Verder proberen om je galop hulp tijdens een proef iets duidelijker te geven en ook wat duidelijker voorbereiden voor de galop. Succes

Stralend de dag door.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:00

Wat zegt je instruktrice ervan?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie