Niet voorwaarts te krijgen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:44

Ik zou gewoon sporen gebruiken, zie niet in waarom dat iets ergs is voor een paard.

cremello
Berichten: 98
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 22:06

Ik ben juist vóór sporen. Je prikt ze er effe in als ie klierig is en verder hoef je ze niet te gebruiken, mits je je benen goed stil kan houden, natuurlijk.
Verder ben ik benieuwd naar jouw probleem van het bokken, want die etter van mij bokt heel erg naar de zweep. Vooral in de galop dan gaat ie zich opbollen en langzamer galopperen en als ik hem dan voorwaarts wil rijden en dus daar achteraan een tik geef, dan begint heel lelijk te bokken. Maar ja, dat zit ik eerst uit (ander lig ik eraf) maar dan ben ik alweer te laat met straffen. Hoe doe jij dat?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 16:43

Ik ga binnenkort ook maar proberen om met sporen te rijden *zucht*. Liever niet, maar ik merk dat de zweep voor niet echt een hulpmiddel is bij haar. Zij bokt ook naar de zweep.

Vooral als ik galoppeer, en ik wil haar zachtjes bijtikken om de voorwaartse sprong te bevorderen, gooit ze haar "kontje" in de lucht en moet ik 1. blijven zitten en 2. voorwaarts verder rijden! Echt straffen kan dus ook niet, of je moet graag willen vliegen denk ik.

Bij haar is het een teken van verzet, geen echt kwaad verzet, maar zo probeert ze onder het "werk" uit te komen. Dus ga ik maar door met wat ik vraag, en zo neemt haar verzet steeds meer af. Wat bij mij goed helpt, is geen tik op de billen te geven, maar achter de kuit (waar het dus eigenlijk ook hoort). Zo komt je hulp beter door, en meestal bokt ze daar niet op. Soms ook wel hoor, als ze een keer wat kribbig is. Tja, niet voor niets een merrie,.... Haha!