Met slof???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:46

Ik heb dit ook gehad en mijn instructrice vroeg ook of ik slof wilde gebruiken, maar ik hou daar niet van. ik heb het opgelost met een bijzet onder de singel doen en vastmaken met een tussenstuk aan het bit. en veel figuren rijden, vooral slangevoltes, kleine voltes. het helpt echt mijn paard loopt nu ook goed zonder de bijzet. Maar ga aub niet met slof rijden. Je rijdt je paard kapot!!!! : Boos!
succes
Knipoog

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:56

Een stootteugel is anders ook niet echt vriendelijk. dan kun je beter op de goede manier met een slof rijden, dan kan hij zijn hoofd gewoon gebruiken. als ik met een slof rij, begrens ik mijn paard er alleen mee, zodat hij niet zijn neus recht de lucht in kan staken. Als je hem op die manier gebruikt, is er niks aan de hand

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 17:02

Meghann: ik vraag me af of je, zolang je goed met de slof omgaat, je paard niet meer kapot rijd met een stootteugel.
Die stootteugel geeft, volgens mij, helemaal niet mee. En kan je net zo strak doe nals je zelf wilt. Als er iets gebeurd kan je deze ook niet loslaten. Slof kan je in geval van nood wel loslaten, en zolang je die goed gebruikt hoef je je paard ook niet kapot te rijden, iig niet meer dan met een stootteugel (mijn mening).

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 18:52

Meghann schreef:
Ik heb dit ook gehad en mijn instructrice vroeg ook of ik slof wilde gebruiken, maar ik hou daar niet van. ik heb het opgelost met een bijzet onder de singel doen en vastmaken met een tussenstuk aan het bit. en veel figuren rijden, vooral slangevoltes, kleine voltes. het helpt echt mijn paard loopt nu ook goed zonder de bijzet. Maar ga aub niet met slof rijden. Je rijdt je paard kapot!!!! : Boos!
succes
Knipoog


Je RIJDT met een bijzetteugel??? Longeren met bijzet, ok, maar rijden???? En dan zeggen dat je niet van een slof houdt *zucht*......

No offence, maar no further comment,......

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 22:49

Stel je paard schrikt, en steigert..je klapt zo om, want het paard kan geen evenwicht vinden en een stoot teugel kan je niet zo snel ff los maken....

Stoot teugel lijkt me vrij onverstandig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 15:09

Helemaal mee eens.
Maar stel je paard schrikt en steigert met een slof.
Welke ruiter die hier dus wel met slof rijd is zo snel in reaktie dat hij dan wel snel genoeg los gooit?

Vraagje aan deze mensen of jullie wel eens springen en wat er gebeurt als het paard te vroeg afzet, zijn jullie dan op tijd om met de beweging mee te gaan en met je handen niet het paard te hinderen?

Nee, dan ben je ook te laat met slof
Ja, dan heb je kans dat je in zo'n situatie ook op tijd bent.

Ik denk dat het meerdendeel dus wel met nee moet antwoorden, het meerdendeel kent dus ook de gevaren van de slof niet.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 15:43

Ik ben er wel snel genoeg voor idd, alhoewel dat waarschijnlijk komt doordat ik zelf al door had dat ik verkeerd had aangereden en daar te laat was met herstellen *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 17:26

En op een onervaren paard dat gewoon voor de fun een galop sprong eerder afzet, terwijl er wel een galop sprong meer gemaakt kon worden?

Verder rij jij geloof ik nooit met slof, of wel?

Maar ik ben dus wel benieuwd bij de slof ruiters Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:33

Ehm ja, dan ben ik idd ook snel genoeg.
Maar ik rij met geen enkele hulpteugel Misselijk
Ik ben ook wel benieuwd naar de slofruiters Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:37

Ik spring nooit met slof,
maar is het niet zo dat als een paard ruimte nodig heeft in een 'noodsituatie' dat je die slof nooit en te nimmer kan vast houden?
Ik niet iig., teugels rukken ze dan ook wel uit je handen.

Roeckl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:41

Ik bedoel ook niet springen met slof. Lips are sealed Haha!
Maar als voorbeeld dat als je gewoon springt en je paard gaat te vroeg kun je dan zo snel reageren dat je niet hinderd?


Kun je dat, kun je ook in een noodsituatie de slof snel loslaten
Maar hoeveel ruiters zie je dan niet helemaal achter de beweging in het paard zijn mond hangen?
Die ruiters zijn naar mijn idee ook te laat om in een schrik/nood reactie van het paard, de slof tijdig los te gooien.

Ik zal daarbij toch niet hoeven vertellen hoe gevaarlijk dat kan zijn. Lachen

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 11:28

Belker schreef:
Heb zelf met thiedemann gereden, bij het weghalen kon ik net zo makkelijk doorrijden als waar we waren gebleven met thiedemann. Gebruikte hem om net dat laatste stukje ruggebruik erbij te kunnen krijgen. Toen Gaija daar door de spierpijn heen was ging hij er weer af.


Bij mij precies hetzelfde... Omar liep af en toe echt sterren te kijken en liep daardoor ook wat stijfjes en zat vast. Ik heb er ongeveer 1 maand een thiedemann op gezet en nu de thiedemann er weer af want ik rij ook liever zonder hulpteugels en hij loopt als een zonnetje na onze 1e privéles Haha! Ben zo trots op hem Lovers Hij heeft wel spierpijn gehad omdat hij die spieren gewoon nooit gebruikte tijdens het rijden en er echt tegenin ging, let daar dus wel goed op.

EefAndJerry

Berichten: 15
Geregistreerd: 13-03-07

Re: Met slof???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:49

Met slof rijden vind ik helemaal niet erg.
Het is een hulpmiddel om je paard netjes te laten lopen.
Het is namelijk niet echt charmant op een wedstrijd als een pony/paard niet eens een beetje netjes kan lopen. Als je dus met een slofje oefent en op je wedstrijd zonder rijd Is het een stuk makkelijker. HANDIG toch Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Re: Met slof???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:28

Dit is wel een heel oud topic Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Met slof???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:09

Ik zet een slotje Lachen.

Dit is een topic van 5 jaar terug.