Kawa is te braaf (update)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 16:32

joggingkawa whahahah, die is goed bedacht.

Gister ben ik dus ook wel een paar keer wat feller ingekomen, b.v. in die travers, maar dan is hij maar 2 passen wat feller, normaal zou dat meer als genoeg zijn voor langere tijd.
Maar het nadeel is dan, dat hij meteen een paar passen onregelmatig maakt.
En als de jury ergens een hekel aan heeft Haha!
En zolas hij dus gister was, zou ik hem wel heel erg vaak wat wakker op mijn hulpen moeten maken, dus nogal vaak wat onregelmatig zijn. Lips are sealed
En aangezien hij daarna nog niet normaal loopt zal ik dus een keer flink grof in moeten komen en dan is de gok of hij over de rooie gaat of niet.
Maar misschien is hij voortaan zo braaf dat ik hem ook wel niet meer over de rooie rijd in de ring Haha!

Raar beest van idd runningkawa naar joggingkawa Haha!

Als hij op het voorterein en thuis niet gewoon liep zou ik me dus ook erge zorgen maken om zijn gezondheid.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 00:36

Kawa je denkt dat je paard lief voor je is, maar als hij niet doet wat je van hem vraagt op dat moment is hij toch eigenlijk ongehoorzaam? Ook een paard wat 'meedenkt' en bijvoorbeeld alvast de keertwending inzit als jij aan de keertwending begint te denken, denkt wel mee en wil wel ijverig en behulpzaam zijn, maar is in feite toch ongehoorzaam omdat hij niet op de hulpen wacht. Dus toch: zodra je hem terug voelt vallen flink naar voren rijden, elke keer weer, heel consequent, en reactie eisen op je been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:03

Ik denk dat je het idd met een meedenkend paard moet vergelijken.
In het L heeft hij dat een paar keer gedaan.
Zwabberend over de middellijn omdat hij vast begon te wijken.
Al achterwaarts gaan met het halthouden want dat kwam er toch achteraan.
Maar die dingen waren simpel op te lossen.
Tegen bijna middendraf over de middellijn en hij wist dat er geen zijgang gevraagd ging worden.
Je hoefde daarmee dus geen onderdeel te verknallen.
En dat is denk ik wat ik te jammer vond, als ik maar niks verknalde. Verward
Ik weet het ik blijf een raar mens, maar de volgende proef gaat hij voor de bijl Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 14:08

Ik denk dat je zelf onbewust teveel "terug" denkt in de proef. Je paard reageert daar onmiddellijk op. Toch een soort van spanning eigenlijk. Ik heb het zelf ook een poosje gehad, dat ik gewoon helemaal in elkaar klapte als ik aan mijn proefje begon.

Ik kan eigenlijk niet zo goed aangeven hoe ik dat heb opgelost. Goed voorwaarts blijven denken, en je proef goed kennen zodat je echt van punt naar punt kunt gaan rijden.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Re: Kawa is te braaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:15

runningkawa schreef:
Kawa is echt te braaf.
Verder doet hij het naar mijn gevoel ook niet om tegendraads te zijn, maar juist om heel erg braaf voor mij te zijn Lovers
Helaas te braaf dus.
Haha!

Tja…wat is de definitie van ‘braaf’? Want ik vind dit helemaal niet braaf! Mijn paard heeft dit ook een tijdje gedaan: die had gewoon door dat hij binnen de hekjes lekker sloom kon worden omdat ik dan toch subtieler dreef. Mooi dat ik me vervolgens een een rotschop heb gegeven: en ja dat resulteerde in galop ipv middendraf, maar 2 weken later wist hij nog prima dat er iets veranderd was! En je suf drijven is natuurlijk NOOIT goed: dan istie gewoon niet voor t been en dat is niet braaf, dat is stout.

Dus uh…toch maar wat strenger worden op de wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:32

En de definitie van braaf, overal waar te voor staat is niet goed, vandaar ook mijn titel te braaf Haha!

Je moet het zien als een paard dat meedenkt en al gaat wijken als het nog niet moet.
ook niet goed te spreken net zo min als dit, maar het is niet een vorm van protest.
Dat wilde ik eigenlijk duidelijk maken, maar kwam wat moeilijk naar voren op die manier Haha!

Maar zondag gaat hij voor de bijl hoor Haha!
Krijgt hij lik op stuk.
En het is niet zo dat ik hem niet wilde straffen, maar omdat wij in de regio meestal maar 1 proef rijden vroeg ik me af of hij de volgende keer het nog zou weten, en dat is vaak 2 of 3 weken later.
Maar daar kom ik ook wel weer achter.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 18:34

Ik las ook een tijdje geleden in het Bit (bij het ingezonden brieven gedeelte) iets over een vrouw wier paard in de ring ook erg sloom werd. Volgens 't Bit kon dit best zijn dat het paard eigenlijk last had van nervositeit, maar dit niet uitte in het nemen van de benen, maar in het erg terugvallen in tempo. Je geeft wel aan dat dit een probleem van de laatste tijd is. Moet je paard de laatste tijd meer presteren dan voorheen. Staat er (ook met de training) meer druk op hem? Of ben je zelf misschien wat gespannen als je de ring in rijdt?

Veel succes iig!!

Groetjes van Patricia

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 19:27

runningkawa schreef:
En de definitie van braaf, overal waar te voor staat is niet goed, vandaar ook mijn titel te braaf Haha!

Je moet het zien als een paard dat meedenkt en al gaat wijken als het nog niet moet.
ook niet goed te spreken net zo min als dit, maar het is niet een vorm van protest.
Dat wilde ik eigenlijk duidelijk maken, maar kwam wat moeilijk naar voren op die manier Haha!

Maar zondag gaat hij voor de bijl hoor Haha!
Krijgt hij lik op stuk.
En het is niet zo dat ik hem niet wilde straffen, maar omdat wij in de regio meestal maar 1 proef rijden vroeg ik me af of hij de volgende keer het nog zou weten, en dat is vaak 2 of 3 weken later.
Maar daar kom ik ook wel weer achter.

ik snap wat je bedoelt ik heb ook zoon paard dat zo goed mee denkt
en ook weleens sloom word in mijn proef
mijn atvies is
schop hem tijdens je proef eens naar vooren
en rij een paar wetstrijden achter elkaar
dit heeft bij mijn paard erg geholpen

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:14

Dit stond in het Bit:

Vraag:
Losrijden op wedstrijden gaat prima, maar in de ring is mijn paard niet vooruit te branden. Tijdens het invlechten slaat hij met zijn hoeven tegen de muren en schraapt over de bodem.

Antwoord:
Dit paard heeft duidelijk last van een vorm van stress. Ten eerste is het goed om eens af te vragen aan wie het ligt dat het paard in de ring zo sloom wordt. Dit paard heeft blijkbaar snel last van stress en is daar dus ook heel gevoelig voor. Waarschijnlijk voelt het paard aan u, zodra het in de ring komt, dat er wat gaat gebeuren. U kunt er heel makkelijk achter komen of dit het geval is, door een andere (ervaren) ruiter met dit paard een proef te laten rijden. Loopt het paard beter, dan zit u veel te gespannen tijdens de proef. Begrijp dit niet verkeerd, een bepaalde spanning is niet erg voor een wedstrijd, spanning is nodig om prestaties te leveren. Men moet dus ook nooit tegen spanning vechten, dat kost alleen maar energie. U kunt eens proberen vlak voor de wedstrijd wat druivensuikersnoepjes te nemen, hierdoor krijgt u meer energie en bent u beter bestand tegen de spanning. Of dit helpt is per persoon verschillend, het is dus vaak even zoeken naar een goede oplossing. Blijft het paard bij de andere ruiter ook sloom, dan raad ik aan het paard pas vlak voor het losrijden in te vlechten. Dus bijvoorbeeld een half uurtje eerder van huis weg en dan op het wedstrijdterrein het paard invlechten, zodat de periode van stress voor een groot deel verkort wordt. Daarnaast moet u zorgen dat het paard tijdens de training al heel goed voor het been is, dus veel (schijn) overgangen rijden. Hier kunt u tijdens de proef alleen maar profijt van hebben. (Wim Bonhof, federatiecentrum Ermelo)


Bij dit paard is het zo te zien al duidelijk alvorens het rijden. Er stond er ook een bij die met inrijden wel een zweep bij de hand had en met de wedstrijd zelf niet, dat paard was niet echt voorwaarts voor het been maar voor de zweep. Maar ik krijg niet het idee dat dit bij jouw het geval is maar voor de zekerheid heb ik het toch maar even opgeschreven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt....
Groetjessss van Jessica!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:39

Bedankt voor de moeite!
Heel aardig van je.
Kawa ziet er verder niet stresserig uit met vlechten.

Misschien ga ik de laatste tijd toch anders zitten dan normaal?
Kawa voelt dingen snel, dus dat zou kunnen.

Ach we zien zondag wel

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 01:40

Trouwens over zweepgebruik!!!!! Bij de NK in Nijmegen zag ik Coby van Balen met Ferro. Ze reed rond de ring nog met zweep en ze liet met Ferro verschillende superdesuper piaffes zien!!!!!! Daarna moest de zweep aan de kant en reed ze de proef in.............de piaffe stelde daarna niet veel meer voor.......zelfs op dat niveau gaat het niet altijd naar wens Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:16

Update

Vandaag dus weer wedstrijd.
Lekker warm dus, of zeg maar liever heet.
Ik moest om 11.15 maar het was half 12 voordat ik aan de beurt was.
IK was dus echt van plan lik op stuk te geven in de proef.
Maar dat was dus vandaag niet nodig. Of dat kwam doordat ik een scherper spoortje aan had gedaan of door het feit dat hij aanvoelde dat ik er misschien op een andere manier opzat, weet ik dus niet.
Maar hij bleef vandaag dus hetzelfde aan het been als met losrijden.
Dus daar was ik helemaal super blij mee,

Enkele kijkers en ik vonden dus ook dat we een wp verdient hadden.
Gelukkig dat de jury dat ook en ik had samen met de nummer 5, 157 pnt, maar door de ex-eqo regeling was ik 6e
En daar was ik heel tevreden mee, van de 28 deelnemers vond ik dat ook heel netjes.
Nr 1 had 161 pnt, dus een heel erg mega verschil was er niet.

Nu ben ik weer helemaal happy en is mijn vertrouwen wat betreft wedstrijden weer een beetje opgevijzeld Haha!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:19

Coolie gefeliciteerd, fijn dat het weer beter ging met jullie

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:21

He, dit is super zeg! Gefeliciteerd! Party!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:25

Hee das helemaal geweldig, gefeliciteerd, zo moet het gaan!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 19:23

Leuk om te lezen dat het zo'n uitwerking heeft, en nog gefeliciteerd.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 19:43

Gefeliciteerd!
Binnekort hoedje op he.. of doe je dat al? Knipoog
Na zo'n geweldige wedstrijd verdienen jullie dat helemaal, al vond ik dat het allang verdiend was grijnz.

Ga zo door en uh...
samen met Nimber naar de Olympische Spelen?
Gezellie met z'n tweetjes.. Tong uitsteken

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 19:49

Ligt het probleem niet bij jou. Met losrijden gaat alles lekker, loopt fijn, niks aan de hand. Je moet de proef in, spanning, je eigen houding, loopt ie wel goed, je gaat anders zitten, je voelt anders en Kawa zakt in...
Dit heb ik ook gehad met een van mijn pony's. Met losrijden liep ie super, en in de ring, moest ik hem vooruit schoppen zo ongeveer. Weet je zeker dat het echt niet jezelf ligt?