paard schudt steeds met hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 19:27

Waarschijnlijk heeft het te maken met het wisselen inderdaad, ik zou er een tandarts naar laten kijken.

Mijn Haflinger had het ook, maar dat was nadat ik weer over was gestapt van western naar dressuur. Handen ontspannen zodra ze rustig loopt.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 19:50

Staat je pony in Heiloo dichtbij bollengrond.Ik heb enkele paarden gekend die allergisch waren voor het gif dat over de bollen gespoten wordt.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 21:03

nee ze staad bij meiyer. Dus niet dicht bij de bollengrond, maar ze heeft een hele tijd geleden al haar wolfetandjes laten trekken dus dat kan het niet zijn ,en ik weet even verder niet wat ik erover moet zeggen, want ik zou eigelijk denken dat het gewoon gaat, maar nu weet ik het effe niet meer omdat ik vanmiddag een trailer ongeluk heb gehad met inladen, en ze daar bij een bestwel ruk in haar mond heeft gehad, dus we moeten eerst maar weer even afwachten,en even buiten zodat ze eerst even kan ontspannen.
( trailer ongeluk, ze steigerde een aantal keer op de klap met inladen en ook van de klap af, is toen met haar knieen tegen de zijkant gekomen, en later nog een keer bij het steigeren achterover geklapt, op haar kont terecht gekomen en toen op haar zijn maar ze ging er later wel in gelukkig en nix bezeerd)

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 21:39

he he vandaag eigelijk weer even rustog gereden, en het ging wel goed geen gevolgen van gisteren. ( trailer ongelukje ) Maar nu schudt ze nog wel afentoe met haar hoofd en het gebeurt steeds later dus ik denk eigelijk, dat het te maken heeft met haar conditie, en dat ze het misschien nog wel moeilijk vind

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 14:34

Lars is je pony een arabiertje? Ik heb ook een arabiertje en het schijnt een "arabierentic" te zijn. Het zijn nerveuze paarden en het hoort er gewoon een beetje bij. Mijn paard doet het ook als hij in de wei staat en ook af en toe tijdens het rijden en dan vooral als hij mij niet helemaal begrijpt. Ik rij hem nu met tiedeman en dat gaat een stuk beter. Probeer eens een martingaal ofzo.

Succes en maak je er niet te veel zorgen om.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:47

Dubbel gebroken aurigan bitje? Ik vond dat van die tandarts ook wel een hele goeie!

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 13:52

hoi, mn paardje heeft ditzelfde verhaal gehad en heeft er af en toe nog last van, wij wisten eerst ook niet wat we moesten doen, dus hebben we eerst onder advies van anderen, de paardentandarts laten komen(mijn paardje is 8 dus kon og zijn dat ze aan het wisselen was!)tegelijkertijd hebben we ook een ander bit aan geschaft, zo een waar de ringen was een het bit zitten(ik had eerst eentje waar de ringen loszaten en daardoor kwam er telkens huid tussen de ringen)en we hebben ook nog ff naar de ruiter gekeken, ik dus, het kon ook nog zijn dat ik fouten maakte, nu bleek dat dus zo te zijn, het kwam waarschijnlijk ook omdat ik met mijn handen schudde en scheef op het paard zat!Nou het is nu al bijna afgelopen met haar geschud met haar hoofd en daar ben ik heel blij mee!!!Nu kan ik eens normaal een wedstrijd rijden zonder dat ik als commentaar krijg, van onrustig in het hoofd!
Ik hoop dat het over gaat bij je pony/paard en veel suc6!