trekken bij opstijgen

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tinne

trekken bij opstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-02 22:02

Hoi!

Altijd als ik bij Ivanka op wil stijgen en ik de teugels in mijn hand neem en daarmee het zadel probeer vast te pakken, trekt ze echt keihard... Dan schiet mijn hand los van het zadel en kan ik weer overnieuw de teugels aannemen (ook al pak ik ze op het uiteinde, ze blijft trekken) Maar als ik dan eenmaal mijn handen weer op het zadel heb, trekt ze weer...

Ik word hier echt gek van, maar ik weet niet goed wat ik hier tegen moet doen. Terugtrekken heeft imo geen zin, want dan trekt ze weer net zo hard terug. Maar ik vind het gewoon strontvervelend dàt ze het doet, hoe kan ik dit probleem proberen op te lossen?

Groetjes,
Sanne

someone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:42

Ik zou iemand anders haar laten vast houden als je gaat opstijgen.Na een tijdje zal ze wel begrijpen dat ze niet mag trekken.
Groetjes Julie

Illusiongirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 22:51

Het kan ook zijn dat ze het vervelend vindt dat je haar daar bij het zadel aanraakt je moet het anders is gewoon proberen als je erop zit of je er dan gewoon aan kunt komen, zo niet dan weet je wat het probleem is!

~*~*~*~*~*~*~*~*~
~ Illusion and Romeo ~
~*~*~*~*~*~*~*~*~

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-02 09:15

Ze vind het niet vervelend als ik haar daar bij het zadel aanraak, dat doe ik namelijk ook als ik er (eindelijk Lachen ) op zit en dan trekt ze niet. Dus ik weet niet wat het probleem is...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 12:16

Ik heb er een truukje voor geleerd! Op het moment dat ie trekt, afstappen en hem direct 3 of 4 passen naar achter duwen! Dan gewoon weer opstijgen. Doet ie het daarna weer? Gewoon nog een keer doen. De eerste keer doe je het misschien 5 keer, maar je zal zien dat het heel snel beter word!

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:18

Hoi

Misschien werkt het beter, wanneer je met de teugels ook een flinke pluk manen beetpakt.
Dan heb je vaak meer houvast dan aan een glad leren zadel.

DianaL

Je paard is je spiegel.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 16:39

Ik reed een heel tijd terug op een hengst, en toen ik voor het eerst wilde opstappen, pakte ik ook automatisch mn teugels vast, aan het zadel. Maar dan begon ie ook te trekken, en rondjes om me heen te draaien.
Maar als ik die teugels gewoon losliet, kon ik zo zonder problemen opstappen. Maar goed, dit paard (en een ander van die eigenaar ook) had africhtingproblemen.
Dus het paard wist niet beter.

Wordt Ivanka ook wat nerveus of zo als je dat doet?
Zoniet, zou ik een strengere aanpak kiezen.
Wat Josti voorstelt, klinkt op zich wel aannemelijk. Het is het uitproberen waard denk ik.
Ik zou het zo 1,2,3, niet weten, het is denk ik vooral baldadigheid van d'r.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-02 16:49

Raimaer doet precies hetzelfde. Ik los het zo op:
trekken -> drie passen vlot achterwaarts en dan weer halt. Als ze weer wil trekken, idem. Verder probeeer haar niets te geven om tegen te trekken, dus teugels helemaal los laten hangen. Het werkt aardig goed, moet ik zeggen.

xxpinoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:01

hoi, misschien moet je het eens proberen om je paard in de hoek te zetten ( dan kan hij niet weglopen ) en de teugels los op zijn hals te leggen, de manen vast te pakken en dan op te stijgen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie