Rijtechnische inzichten door de jaren heen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:01

Steef schreef:
:)) eigenlijk was het provoceren, maar ik liep gewoon op een opmerking te wachten over dat westerngehobbel. Maar ik wist niet precies welke discipline het was dus heb ik er maar westerngehobbel neergezet *LOL*


hihi ja kijk uit hoor sraks moet je iets doen wat je niet waar kunt maken hihi

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 21:53

Mijn instructrice was zelf bang om te springen, en gaf dus in de les geen commentaar. Waarop ik mezelf heb aangeleerd om 'gas op de plank, en teugels kort' te doen bij t springen. Je hebt geen idee wat n moeite t me nu kost om gewoon mee te gaan met mn paard. En de instructrice die ik nu heb geeft me soms de indruk dat ik dat uit dommigheid of onwil zou doen. Nou sorry hoor, maar dat mag ze met mn vorige lesgeefmens uitvechten! *LOL*

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 23:10

Citaat:
Zo heb ik tot een paar jaar geleden geleerd dat als je niet uitkomt voor de sprong je je handen weg steekt zodat je paard de vrijheid krijgt om af te gaan. Nu leer ik juist dat je je handen op de plaats houdt zodat hij de steun krijgt om op af te zetten. En in noodsituaties verval ik dus nog steeds in mijn oude 'fout'. Die reflex moet nog om en dat kost tijd.


Zullen we ruilen van instructeurs Verward Ik heb er nu één die vindt dat je hand naar voren moet tijdens het rijden(waslijnmethode *LOL* ) en wil erg graag weer een instructeur die vertelt dat ik mijn hand eraan moet houden zodat hij er steun op kan zoeken Haha!
Ruilen we en dan kunnen we alletwee doen wat we gewend zijn Party!! (heb jij straks alleen misschien een paar kleine probleempjes Tong uitsteken )

Weer ontopic: Ik denk dat niet alleen de inzichten veranderen, maar dat zeker ook de instructeur meespeelt. Iedereen heeft een andere kijk op de dingen en past ze anders toe(net weer een stel nieuwe instructeurs dus heb het alsjeblieft niet over omschakelen...Haha! ). Als je over drie jaar dezelfde instructeur treft zal die niet veel veranderd hebben in zijn lesgeven(en dan niet alleen door koppigheid), maar misschien wel kleine dingen aangepast hebben en bijgeleerd.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 00:13

Instructeurs leren op de opleiding nu denk ik ook hele andere dingen dan vroeger tijdens de opleiding. Bestaat die commandantencursus die in Ermelo gegeven werd eigenlijk nog?
Toch staat een, naar mijn idee, goede instructeur altijd open voor nieuwe inzichten. Neem de instructeur van Nimber, zij komt met een idee aan en hij kijkt of dat werkbaar is. Dat zijn nu de echte instructeurs.
Met vasthouden aan oude principes kom je niet ver, niet in de paardensport maar ook niet in het gewone leven.

Ben overigens blij dat ik nu weet dat in Jerez de WK gehouden wordt Haha!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 08:05

gomir schreef:
Citaat:
Zo heb ik tot een paar jaar geleden geleerd dat als je niet uitkomt voor de sprong je je handen weg steekt zodat je paard de vrijheid krijgt om af te gaan. Nu leer ik juist dat je je handen op de plaats houdt zodat hij de steun krijgt om op af te zetten. En in noodsituaties verval ik dus nog steeds in mijn oude 'fout'. Die reflex moet nog om en dat kost tijd.


Zullen we ruilen van instructeurs Verward Ik heb er nu één die vindt dat je hand naar voren moet tijdens het rijden(waslijnmethode *LOL* ) en wil erg graag weer een instructeur die vertelt dat ik mijn hand eraan moet houden zodat hij er steun op kan zoeken Haha!
Ruilen we en dan kunnen we alletwee doen wat we gewend zijn Party!! (heb jij straks alleen misschien een paar kleine probleempjes Tong uitsteken )


Neeh, wil-nie-ruile Huilen Huilen Zonder gekheid, dit werkt veel beter dan het losgooien voor de sprong, maar ik moet gewoon nog steeds wennen, en zeker in het parcours.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 11:29

Ik weet al dat dat veel beter werkt, maar het wordt me nu ongeveer met dwang afgeleerd...|)zijn er dan zo weinig vrouwen op bokt? ik had op z'n minst verwacht dat we de doorvraag topic voorbij gingen met al die comlimentjes...Huilen Ik moet net zolang bij hem komen tot ik luister en daar wordt je zo gek van dat je dan uiteindelijk maar luistert om er vanaf te zijn...Huilen
Ik heb mijn springlessen trouwens opgezegd, moet alleen nog iets anders zien te vinden...maar niemand heeft tijd Huilen Zal dus wel een tijdje zonder les rijden worden...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers