Over het plaatsen van meningen op RT

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:33

Margreet, via PB heb ik je uitgelegd waarom dat niet hoeft. Ik vertrouw erop dat een en ander nu helder is en dat we hier dus nu over uitgediscussieerd zijn.

Graag weer terug naar het oorspronkelijke onderwerp.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:34

Nee, Lovely, ik ben nog lang niet uitgediscussieerd, maar ik zal het via andere kanalen afhandelen en dit topic verder schoon houden.
Runningkawa, excuses voor interruptie.

Jammer overigens dat je die PB niet uit jezelf stuurde, maar pas nadat ik er om gevraagd had. Uitleg geven uit jezelf had je fraaier gestaan.

liset
Berichten: 25
Geregistreerd: 26-01-02
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 01:01

Als we allemaal dezelfde mening hebben, kunnen we BOKT wel sluiten.
En wat is er nou heerlijker dan eindeloos over paarden te zwammen.
Sommige mensen doen het anders dan ik, maar als zij hun mening mogen verkondigen, dan mag ik dat toch ook?
Misschien kunnen we zo toch iets van elkaar leren.
Kritiek kan ook positief uitwerken, dat mag nooit vergeten worden.

Liset.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 01:27

liset schreef:
Als we allemaal dezelfde mening hebben, kunnen we BOKT wel sluiten.
En wat is er nou heerlijker dan eindeloos over paarden te zwammen.
Sommige mensen doen het anders dan ik, maar als zij hun mening mogen verkondigen, dan mag ik dat toch ook?
Misschien kunnen we zo toch iets van elkaar leren.
Kritiek kan ook positief uitwerken, dat mag nooit vergeten worden.

Liset.


Je hebt kritiek en opbouwende kritiek.
Opmerkingen als: "neem les" voegt niets toe. Misschien wel waar maar het kan wel op een iets opbouwender manier neergezet worden.

Ik erger me persoonlijk aan de manier waarop sommigen anderen afkraken alsof die er niets van zouden weten omdat ze anders de vraag niet zouden stellen. Als zoiets met een hatelijke oneliner wordt afgedaan help je de vraagsteller niet en daarmee ook het paard van de vraagsteller niet. Wat heeft het dan voor zin? Jezelf even afreageren?
Er zijn topics waar ik het me heel goed kan voorstellen dat er zo'n reactie geplaatst wordt. Maar er zijn er ook genoeg waarbij de vraagsteller echt serieus geholpen wil worden maar soms niet zo goed is in het verwoorden van het probleem.

Opbouwende kritiek kan inderdaad heel positief uitwerken maar opbouwende kritiek is dan ook bedoeld om iemand te helpen, niet af te kraken.
"Zou je misschien niet beter" klinkt bijvoorbeeld beter als "je moet".

Voor sommigen misschien een probleem omdat ze dan meer woorden nodig hebben maar het maakt echt een wereld van verschil.

Verder heb ik niet het idee dat hier een selecte groep zit. Helemaal niet zelfs. Ik lees de laatste tijd RT ook weer graag omdat ik de stellingen en dicussies heel interessant en soms ook heel leerzaam vind.
Maar als je het zoveelste onderwerp van dezelfde persoon tegenkomt en de onderwerpen steeds provocerender worden vraag ik me ook wel eens af waarom dat nou nodig is.

Dat een moderator dan besluit om er een einde aan te maken is naar mijn idee eigenlijk wel begrijpelijk. En dat ze zelf ook meegedaan heeft vind ik niet zo vreemd. Ze is namelijk ook maar een mens.

Maar de reacties van de starter van dit topic en nog wat anderen (zal geen namen noemen want dan wordt het weer een select groepje Haha! ) lees ik heel graag en af en toe een grappige opmerking er tussendoor verluchtigd de soms zware onderwerpen.

(off topic: sorry als ik wat wazig klink maar ik heb de halve dag besteed aan mijn administratie en ben letterlijk en figuurlijk wat stoffig geworden Knipoog )

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 10:27

Percy schreef:
...en af en toe een grappige opmerking er tussendoor verluchtigd de soms zware onderwerpen.

ik vind het zelf ook prettig om tussen de lange serieuze stukken tekst een kort stukje (grapje, opmerking, oid) te lezen. dat maakt de hele discussie wat socialer en kan ook juist motiveren om de discussie door te laten gaan of de lezer door te laten lezen. ik vind het wel fout om mensen in hokjes te zetten, kampen te maken, op basis van wat dan ook, of het nou gegrond is of niet. dat is de 1e stap naar een a-sociale omgeving.

Zwabbertje

Berichten: 106
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:16

Ik sta nog in de wachtrij voor de mesthoop om terug te zoeken waar deze commotie nou eigenlijk over gaat. Heb overigens nergens problemen mee want mijn scrollsysteem werkt prima Haha! .

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:40

Met veel interesse heb ik de topic over kundigheid en alle aanverwante topics gelezen en af en toe een reactie geplaatst. De laatste paar dagen echter zijn dit soort topics hier niet meer te vinden. Jammer...

Wat is er mis met een goed onderbouwde stevige discussie? Ik begrijp dat er ingegrepen dient te worden wanneer men hopeloos offtopic gaat, maar desondanks zijn dit soort topics toch erg leuk om te lezen.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 01:22

Ik heb twee keer een topic op RT gezet geloof ik en heb mezelf daarin zo ontzettend moeten verdedigen omdat de Spaanse cultuur en rijstijl nu eenmaal heel anders zijn dan de Europese dat ik daarna gewoonweg heb gelaten.
Er waren ook wel goede en lieve reacties maar alles wat anders is dan zoals het in de Nederlandse rijkringen of hoe je het ook noemen wilt, hoort, is slecht en niet goed of je kunt niet rijden als je het niet volgens DIE manier doet. Of idd je moet lesnemen. Of het is een rugprobleem.
Ik weet dat het moeilijk beoordelen is van achter een computerscherm maar soms vind ik dat er te snel, of te streng beoordeeld wordt, zoals ook al gezegd in de reacties hierboven. En ja een groot deel is idd de verwoording.

Sinds die 2 topics heb ik ervoor gekozen om alleen nog maar te LEZEN en vaak heb ik daar meer aan, wanneer ik over bepaalde dingen tips nodig heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:05

Reactie verwijderd. Heb geen zin in het gezeur dat me nu (per PB bereikt) en verwijder me van RT.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 14:21

En er is ook iemand die mij pb's meent te moeten sturen omdat ik 'zgn ondeskundig' zou zijn. Die haalt af en toe ook oude berichten op om nog even lekker in te wrijven.
Niet dat ik mij er wat van aan trek, maar je mag hier kennelijk niet alles zomaar neerzetten. Terwijl er vele wegen naar Rome brengen, ook al zijn dat misschien niet de 'gebruikelijke' wegen. Iemand afkraken vind ik onzin, maar gebeurt hier wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:16

Regelmatig lees ik de topics over rijtechnisch en denk ik zelf best een schuldig te zijn aan niet al te aardige opmerkingen, meestal bedoel ik ze niet zo, maar ik kan best bot uit de hoek komen. Toch lees ik de laatste tijd steeds vaak opmerkingen die ik interpeteer als steken onder water, of die mensen provocerend bedoelen. Gelukkig zijn de positieve opmerkingen en de opbouwende kritiek degene die nog steeds het meest voorkomen, en deze lees ik dan ook graag. Dus voor diegene: ga zo door!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:14

Als je er meer verstand van denkt te hebben dan diegene die het topic gestart is of een reactie daarop, dan is dat ok. Maar als je dan een enorme flame-post plaats dan denkt iedereen "wat is dat voor eikel". Je wordt beoordeeld op de tekst die je schrijft. Als je als een aap voorgesteld wil worden dan houd niemand je uiteraard tegen, maar een beetje genuanceerde uitspraken worden meestal wel op prijs gesteld. Ook al zijn de meningen niet hetzelfde. Als je er meer van denkt te weten kun je de ander juist helpen. Diegene kan dan met meerdere ideeën vooruit en krijgt ruimte om verder te leren.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 01:21

Dat kan zo zijn Romkabouter, maar hoeveel van die mensen wil dat werkelijk horen, hoeveel zoeken de ruimte om verder te leren?
En hoeveel topics eindigen in gekat en gekissebis omdat de persoon die ze proberen te helpen alles afdoet....
niet om ideeen vragen, maar meer een bevestiging zoeken van wat zij zelf vinden?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 07:43

allereerst, wat is flamepost Verward

En ik ga een heel eind mee in wat orri zegt. Ik heb een paar keer meegemaakt dat je serieus antwoordt op een topic en een aantal vragen stelt om de situatie beter in te kunnen schatten en dan krijg je alleen een paar opmerkingen terug en wordt er niet ingegaan op je vragen. Ik neem dan niet meer de moeite om verder te reageren. Maar ik moet erbij zeggen dat ik dat slechts een enkele keer meegemaakt heb.

Als ik aan de reacties van iemand zie dat ze met een topic slechts een bevestiging willen van wat ze zelf al vinden/denken dan reageer ik gewoon niet. Meestal kan je dat aan de tweede reactie al zien.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 09:06

Astrid,
Flame - verbale uitval naar iemand. Kan uitmonden in een flamewar.

Flamebait - letterlijk: flame-aas. Een poging om een flame of een flamewar uit te lokken.

Flamewar - woordenstrijd, ruzie, mot, scheldkanonnade. Het over en weer posten van flames in een thread. Flamewars horen bij de folklore van Usenet.

Zit vast wel iets tussen wat je eens hebt gezien Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 11:42

orri schreef:
En hoeveel topics eindigen in gekat en gekissebis omdat de persoon die ze proberen te helpen alles afdoet....
niet om ideeen vragen, maar meer een bevestiging zoeken van wat zij zelf vinden?


Dat is waar ja. Maar dan probeer ik altijd de verleiding te weerstaan om mijn mening door te drijven. Als die niet gewaardeerd wordt, then so be it. Er blijven genoeg over die wel andere uitgangspunten accepteren. En voor die mensen post ik op dit forum.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 11:53

Romkabouter"]
[quote="orri schreef:
En hoeveel topics eindigen in gekat en gekissebis omdat de persoon die ze proberen te helpen alles afdoet....
niet om ideeen vragen, maar meer een bevestiging zoeken van wat zij zelf vinden?


Dat is waar ja. Maar dan probeer ik altijd de verleiding te weerstaan om mijn mening door te drijven. Als die niet gewaardeerd wordt, then so be it. Er blijven genoeg over die wel andere uitgangspunten accepteren. En voor die mensen post ik op dit forum.
[/quote]

Ja, dat vind ik ook, al kan ik ook inzien dat sommigen dat niet kunnen, omdat ze misschien medelijden met het paard hebben of wat dan ook (idealisten die de wereld willen verbeteren Knipoog ).
En dan escaleerd het soms weleens, niet alleen op RT trouwens.

Ik weet voor de geinteresseerden een zeer interessant voorbeeld van het verschil aan antwoorden op dezelfde vraag, met als verschil dat op het ene forum de mensen deze persoon langer kennen en op het andere forum niet...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:06

Persoonlijk denk ik dat er niet zoveel op elkaar gekat zou worden als hier alleen maar mannelijke bezoekers waren. Vrouwen voelen zich nu eenmaal heel snel persoonlijk aangevallen en vallen dan die bokker weer persoonlijk aan. Ik spreek uit ervaring Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:10

lisette, jij bent mijn nieuwe vriendinnetje! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:21

Zonder in herhaling te vallen, wil ik hier wel even over kwijt dat het vaak zo is dat onderwerpen op rijtechnisch gebied al snel gevoelig liggen. VIa het beeldscherm worden uitspraken sneller verkeerd uitgelegd of opgevat en voor je het weet is het spoor zoek in de discussie.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:07

Persoonlijk vind ik het erg leuk om de reacties van mensen die verstand van zaken hebben te lezen, ik leer hier alleen maar van. Ik reageer zelf nauwelijks op RT, omdat ik in mijn ogen nog maar net kom kijken en dus niet zoveel recht van spreken heb. Ik kan dingen alleen maar erger maken en iemand anders heeft het vaak al beter uitgelegd. Hierdoor is er dus een relatief klein groepje wat actief antwoord op de vragen. Ik kan alleen maar vragen aan deze mensen om gewoon door te gaan!
Wie een vraag stelt, moet ook bereid zijn om eventuele kritiek (al dan niet terecht) te accepteren. Dat hoort erbij. Bedenk dat (bijna) niemand je thuis aan het werk ziet dus dat het soms moeilijk oordelen is. Foute interpretatie van een vraag komt naar mijn mening meestal door een onvolledig, onduidelijk of onjuist gestelde vraag.

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:09

Helemaal mee eens Lovely, het zou misschien ook helpen als mensen wat vaker opmerkingen zouden beginnen met: 'volgens mij...' of 'zoals ik het heb geleerd....' of 'ik denk....' . Ik erger me niet zo vaak aan de inhoud van de opmerkingen/meningen, maar des te meer aan de stelligheid waarmee ze worden geponeerd.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:09

marije999 schreef:
Persoonlijk vind ik het erg leuk om de reacties van mensen die verstand van zaken hebben te lezen


Is het niet zo dat sommige mensen gewoon beter uit hun woorden kunnen komen en bepaalde dingen heel goed kunnen verwoorden in een topic? Misschien hebben ze er wel helemaal niet zoveel verstand van als dat ze doen voorkomen. Verward

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:15

Of juist andersom, mensen die er wel veel kijk op hebben, maar niet de goede woorden kunnen vinden. Die zullen al gauw stoppen met posten, omdat ze verkeerd begrepen worden. Da's wel jammer.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:39

Dat klopt, niet iedereen heeft een brede woordenschat en correct me if I'm wrong...........maar heeft paardrijden nog steeds niet voor het grootste gedeelte te maken met 'gevoel'.............??
Zo raar is het dus niet dat niet iedereen zo denderend bijdehand uit te hoek kunnen komen maar wel heel goed met paarden zijn!