Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
)
doe ik al jaren
malle_elmo schreef:thnx Myrkvi
ben ik aan het proberen ja...alleen dan gooit ie af en toe zn kop weer in de lucht maarja als ie maar een keer strekt
gewoon steeds proberen hem iets langer te laten verruimen, dan komt het vast wel goed
Sonja schreef:Een haf is geen paard dat van nature makkelijk strekt. Voorwaarde om goed te kunnen strekken, is een goed ondertredend achterbeen, en schoudervrijheid qua bouw en qua rijtechniek (van achter lager, van voren opgerichter).
Als het er van nature niet inzit, zal het nooit 8-waardig worden. Maar een zesje moet er dmv goede training wel inzitten.
Kwestie van de achterhand mooi sterk maken, paard goed over de rug laten werken, en leren de schouder vrij te maken ('liften'). Je instructeur kan je hier meer over vertellen; ik kan zo niet inschatten hoe jullie niveau is en dat is lastig praten.
Wat je wel gerust zelf kunt doen, is met balken gaan werken. Lekker schakelen, en over de balken stukjes vooruit rijden.
Niet te extreem beginnen hoor, anders loop je het risico op verrekking in de schouder.

HIj was ook lekker aan mijn been gewoon te heet bijna, maar het beetnje gaat de goede kant op!