Bevestigde zit ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 07:45

NOu Pegasus, bij ons waren meeerdere 50+ ers die het nog deden en allemaal geslaagd op praktijk en vaak niet geheel terecht (gevallen, manen vast moeten pakken bij draven zonder beugels enz. (theorie was wat lastiger).
En dat terwijl ook een aantal mensen met rijden zonder beugels de voet in de buitenbeugel hielden (kon de examinator toch niet zien). Ook allemaal geslaagd.
Ik zat op een paard dat niet wou springen (zegt men en kijkerig was), en voor mij totaal onbekend was (had er nog nooit op gereden, maar examinator wilde graag met grotere groepen examen doen, dus met 10 man de weg op, dus ach dan mij maar op het paard waar toch niemand op wilde)
Ik heb geen weigeringen gehad, maar ben op de openbare weg wel alle kanten opgevlogen (trekker eng, hup naar links, dan ik weer naar rechts, maar daar stond een auto enz). En netjes geslaagd, dus ....
Het gewoon overdoen pegasus en hopen op een andere examinator.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 11:08

Kan toch niet helemaal de bedoeling zijn dat je probeert totdat je een examinator tegenkomt die je laat slagen ? Zou ik het ook zonder zadel mogen doen, misschien geloven ze me dan ....

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:54

Citaat:
Ook heb ik ooit ergens gelezen dat als je op je eigen paard het examen doet, je strenger beoordeeld wordt.

Dit zou toch helemaal belachelijk zijn? Een manegepaard is vaak makker dan een eigen paard. Dus het zou vind ik niet uit moeten maken op wat voor paard/knol/pony/bok je rijdt.
Bij ons was het wel zo dat ook mensen op een pony van 1.15 die 60 cm moesten springen, dus dat is eigenlijk ook niet helemaal eerlijk.
Wij hadden een man, weet zijn naam niet meer, maar die komt nu altijd bij ons op de manege. Hij wordt gebeld, hij prikt een datum en regelt alles met de SRR. Hij is eerlijk, en met hem kun je gewoon praten.

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 23:47

Het lijkt mij bijna onmogelijk om zonder zadel je ruiterbewijs te halen; Je moet tenslotte laten zien dat je kan op- en afstijgen. Misschien kan je vragen na het opstijgen je zadel te verwijderen ? Een andere oplossing weet ik niet...