nu is het zo, ik heb een verzorgfries, ze is van een vrouw ( ongeveer 50 jaar) die zelf eigenlijk erg weinig ervaring heeft met paarden ( verzorging, omgang, hoeven noem maar op)
het is een merrie van 4 jaar en is nu net een half jaartje bereden.
ik zelf heb liever dat ze iets meer ontspannend loopt, dus liever lange hals dan achter de teugel.
maar de eigenaresse, wil het liefst dat ze voortdurend achter de teugel loopt en 'ik citeer': de benen mooi hoog opgooit want dat lijkt zo mooi. kortom het gaat haar erom dat alles er mooi uitziet, en vergeet de belangen van het paard.
als ik rijd ben ik meestal meer bezig met de achterhand dan het rond rijden enzo, omdat ik dat veel minder belangrijk vind. maar de eigenaresse rijd er ook af en toe op ( doet niet erg veel is er een beetje bang voor) maar zij rijd het paard zo dat het voortdurend achter de teugel loopt en totaal niet ontspannen.
ik heb haar al verschillende keren uitgelegd dat dit niet goed is o.a. ivbm de rug. maar omdat ze nog maar een half jaartje rijd snapt ze dit niet en wil ze het ook niet veranderen omdat het anders niet mooi lijkt....
is dit schadelijk voor het paard als dit ongeveer 4x per week gebeur een half uurtje????
en als iemand nog ideeen heeft om dit de eigenaresse duidelijk te maken hoor ik het GRAAG..
groetjes

.

Ik hoorde dat je laatst op die buitenrit pas om kwart over 7 terug gekomen was. Dat is natuurlijk ook veel te laat als je rond 5 uur weggaat en Iris daarvoor ook al bijna een uur gelopen heeft. Dat is veel te veel voor zo'n jong paardje. Maar goed, dat is toen ook allemaal een beetje mis gelopen.