Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:want hij heeft gewoon wat scherper nodig
astritos schreef:Hoi,
Ben het wel met Lalidan eens. Probeer het rijtechnisch op te lossen, naar je hand toe drijven, een stille hand die op dezelfde plek blijft staan. Dan komt hij vanzelf in aanleuning.
MEt goede instructie kom je al een heel eind op de goede weg denk ik, en als er dan toch een ander bit nodig blijkt te zijn dan komt die er wel mee en dan waarschijnlijk ook met het advies welke dat dan moet zijn.
Succes!!
Groetjes Astrid.
Lalidan schreef:Citaat:want hij heeft gewoon wat scherper nodig
Sorry, maar dit vind ik persoonlijk de grootste onzin die er bestaat... Doe er een scherper bitje in, en binnen een half jaar ofzo heb je een nog scherper bit nodig. Het word een beetje een visieuze cirkel....
Neem les van iemand die je aan de teugel kan leren rijden ZONDER aan de teugels te komen, dan is je hele probleem opgelsot als ik je verhaal zo lees.
Ik adviseer je toch om het probleem rijtechnisch op te lossen, hulpmiddelen zijn hulpmiddelen, ze lossen dus je probleem niet voor je op!!
succes er mee
Lalidan schreef:Ik blijf het niet met je eens zijn. Mijn advies is en blijft: los het rijtechnisch op!!
En wat betreft dat goed les: Dat iemand zelf goed kan rijden, zegt niks over het lesgeven!! Nou heb ik geen idee hoe zij les geeft, dus dit is geen oordeel over haar, maar meer in het algemeen. Hoe hoog iemand rijd zegt mij echt helemaal niks. Dat wil namelijk niet zeggen dat ze het goed over kunnen brengen. Dat is een kunst op zich.
Ik vind dat je voor de makkelijke weg kiest. Over het algemeen zijn hardlopers doodlopers, dus doe het rustig aan, los het gewoon rijtechnisch op en neem je tijd er voor. Op de lange duur heb je daar echt veel meer aan.
Want wat nou als hij in een wedstrijd ook afgeleid is?? dan kan je er ook geen scherper bit in hangen, en reageert hij nog slechter op het bit dat je nu gebruikt.
Ik vind gewoon dat jij zult moeten leren hoe je hem er doorheen kan rijden.

Jimbo schreef:Misschien is hij zo makkelijk afgeleid omdat hij zich verveeld???
dat heb ik namelijk, ik moet sponty gewoon bezig houden anders gaan die oortjes weer naar voren en ziet ze weer wat om om te schrikken (dan verveelt ze zich). Probeer al tijdens het instappen een beetje in te buigen links en rechts en niet gewoon de hoefslag volgen maar rondjes en figuren rijden. dan kan je daarna beginnen met overgangen stap-draf en dergelijke.
dan had ik het snel op kunnen lossen haha wemkelover schreef:Mijn instructrice heeft eens gezegd dat het wel eens goed is om met een ander bitje te rijden. Mijn paard kan ook heel sterk zijn en eigenwijs. Ik rijd altijd met een dubbelgebroken watertrens een lichte een. Toen zei ze dat ik eens een zwaarder bit moest proberen, nou voelde ikzelf niet echt verschil. Maar mischien zijn er wel paarden die er beter op reageren.
WAT HEBBEN DIE MENSEN TROUWENS SNEL DE NEIGING OM TE ZEGGEN NEEM EEN ANDERE INSTRUCTRICE. Waarom? Je kan toch ook eerst overleggen en mischien is het wel een oplossing bij dit paard.. .weet jij veel? jij hebt haar toch niet zien rijden?
Lalidan schreef:Nee, we hebben haar nooit zien rijden. Maar hulpmiddelen zijn nooit een oplossing. Als je instructie daarmee aankomt, vind ik dat een teken van onmacht van de instructie. Blijkbaar weet hij of zij dus niet meer hoe je het rijtechnisch op moet lossen.
Dus is het misschien handig om eens naar een andere instructie te gaan, misschien dat die wel net weet hoe je dit rijtechnisch op kan lossen.
Lalidan schreef:Sorry, dan ben ik even niet bij de les!!!
Jamezy schreef:En bitloos?
.Bitloos is niet altijd minder controle hoor.
.Maar dat is maar even geweest...heeft eieren voor zijn geld gekozen.Hij heeft nu lekker een dubbelgebroken onderlegtrensje en daar doet hij het super op
doom schreef:
denk alleen niet dat het vervelen is ..
ik rijd zo ie zo altijd aan de teugels met inrijden en veel oefeningen volte's vooral ...