Over het plaatsen van meningen op RT

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Over het plaatsen van meningen op RT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:28

Naar aanleiding van dit topic [MH] Zonde, Wat ik helaas net pas lees, schrijf ik dit bericht.

Er werd gesproken over 1 groep die alleen maar op Rt aanwezig is en blijkbaar ook de boel verziekt
Aangezien ik de laatste tijd ook meer op RT ben geweest als ooit voel ik me aangesproken.

Maar mijn vraag is eigenlijk, wat als er nu niemand antwoord op een vraag, dan ben je toch ook zo uitgelezen?
Er valt dan niks te discussiëren en al zeker niks op te steken.
Als andere denken dat steeds hetzelfde herkauwt word waarom mengen die bokkers zich dan niet in het gesprek of sturen als ze zich b.v. aan mij ergeren een pb-tje, daar kan ik best wel tegen hoor Lachen

Natuurlijk werden de onderwerpen wat saai, maar dat is toch in alle topics op het laatst, om daar nu 1 groep van te verwijten?
De rest kan toch ook typen. Verward

Ik zal verder wel niet veel aan dit topic hebben, maar na net dat andere topic gelezen te hebben durf ik hier niet vrij mijn mening meer neer te zetten op een rt vraag.
Ik weet niet of andere dat ook hebben en persoonlijk zou ik dat heel erg jammer vinden.
Ik lees immers ook graag de antwoorden van de anderen.


smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:53

Weet niet helemaal wat MH zonde inhoud.

Maar ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag zeggen.
Vrij land,vrije menings uiting.
Uit al deze meningen kan je je eigen mening vormen.

Je hoeft het echt niet eens te zijn met elkaar maar respecteer dit dan ook.
Je kan alleen maar van elkaar leren.
Dat is denk ik de bedoeling van RT

Dus runningkawa lekker doorgaan met meningen geven ik mag ze graag lezen. Knipoog

leef je droom, droom niet je leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:56

Dank je Thea Lachen
Misschien trek ik het me wel te snel persoonlijk aan, maar wil toch ook graag weten of er meer bokkers zijn die dan minder vlug wat gaan plaatsen.
Dat zou ik door een paar topics heel jammer vinden.

En Mh kun je vinden als je rechtsboven naar gebruikersgroepen gaat en je daar aanmelden.

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:02

Ik zeg maar niks meer, anders wordt de juf boos Lips are sealed

(Al heb ik er wel wat over te zeggen overigens, sorry Runningkawa.)

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:04

PB me maar dan.
Daar zou ik heel blij mee zijn Haha!

gomir

Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:22

Ik hecht altijd wel waarde aan je adviezen hoor *LOL* Van mij mag je rustig 'doorpraten' Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:22

runningkawa schreef:
PB me maar dan.
Daar zou ik heel blij mee zijn Haha!


Heb ik gedaan. Meer zeg ik er niet over, wil even afwachten.

Nulla tenaci invia est via

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:28

ik ben helemaal voor het uiten van meningen.

je moet wel beseffen wat het uiten van je mening voor gevolg kan hebben (voor anderen). een serieuze mening kan kwetsend gezien worden. zoals het plaatsen van mensen in hokjes, al of niet gegrond.

ik verwijs even naar art. 1 van de grondwet omtrent het onderwerp meningsuiting.

Amor Vincit Omnia

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:33

bezint eer gij begint.

leef je droom, droom niet je leven.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:56

Het is zo dat als ik thuis kom van mijn werk en de paarden gedaan heb, er vaak nieuwe discussies zijn ontstaan welke soms al een paar pagina's groot zijn.

Vaak lees ik de eerste paar posts en als het me aanstaat lees ik rustig verder en eventueel voeg ik nog wat toe, kan nou niet zeggen dat ik me geremd voel omdat andere meer posten op RT als dat ik doe.

Het is me al een paar keer opgevallen dat een topic een beetje doodgebloed was omdat de mensen die heel regelmatig op RT komen het vaak roerend met elkaar eens zijn, als er dan iemand even komt kijken en weer back on-topic gaat leeft de discussie weer helemaal op. Die mensen worden naar mijn idee juist gewaardeerd!

Kortom, ik zie vrijwel ieder individu hier op Bokt en zeker op RT als 'waardevol', als ik het zo even mag uitdrukken.
- de harde kern RT-ers omdat ze interessante stellingen plaatsen
- de 'losse-flodder' plaatsers omdat die een heel andere aanpak/kijk op zaken hebben en hierdoor de discussies verrassende wendingen weten te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:07

SuperPepeijn schreef:
ik verwijs even naar art. 1 van de grondwet omtrent het onderwerp meningsuiting.


art.1

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Vrijheid v meningsuiting staat in artikel 7:

"-Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet."
(vrijheid v drukpers)
Ik denk dat jij deze bedoelt.

zie ook artikel 9 van de Universele Verklaring van de rechten vd mens :

"Een ieder heeft recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven."

Ik kan me niet herinneren dat er in een van de topics dingen zijn gezegd die echt kwetsend zijn geweest. Er wordt wel eens wat gezegd wat mensen liever niet horen, maar dat vind ik een heel ander verhaal.

Het als mod moeilijk genoeg af en toe om grenzen te trekken. Er zijn een aantal algemene regels die je als richtlijnen gebruikt voor wat wel en niet kan. Verder is het toch eigen interpretatie. Daarom is er ook steeds veel overleg tussen de mods. Een van de redenen voor het opstellen van de mesthoop was het feit dat geslotterde/verwijderde topics wel openbaar blijven en niet geheel verdwijnen. Voor de MH moet je je idd even aanmelden.

Het belangrijkste is denk ik dat je inziet dat de moddy's mensen zijn die hun best doen om bokt draaiende te houden, en leuk voor zoveel mogelijk mensen. Naarmate bokt groeit wordt het steeds lastiger om iedereen tevreden te houden, daar ontkom je nou eenmaal niet aan. Maar we zijn allemaal bezig vanuit de beste bedoelingen voor bokt en haar gebruikers.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-02 22:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:16

Maar leuk is zo "subjectief".
Lijkt mij een lastige taak inderdaad.

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:16

met mijn referentie naar art.1 bedoel ik dat weliswaar dit een land van vrije meningsuiting is, met de beperking dat de grondwet in acht genomen moet worden. dat betekent dat er niet gediscrimineerd mag worden. mensen mogen niet in hokjes geplaatst worden en daar mogen geen conclusies uit getrokken worden. met meningen mogen mensen ook niet gekwetst worden, wat ook blijkt uit jouw stuk.

wat betreft jouw verhaal over de moderators daar ben ik het mee eens. het is alleen soms moeilijk te beseffen dat de moderators ook mensen zijn (niet dat dat goed is natuurlijk) als je slechts een naam ziet op je beeldscherm, zeker als je nooit persoonlijk contact met ze hebt gehad.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 21-07-02 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:35

Toetsing van lagere wetgeving aan de grondwet is overigens niet toegestaan.

Het belangrijkste wat ik te melden heb staat in de laatste alinea hierboven. Daarom heb ik dat even vet gemaakt. Als we dat allemaal voor ogen houden, houden we het een stuk makkelijker gezellig

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 23:15

Jongens, wat hebben die artikels hiermee te maken Verward je kunt ook overdrijven hoor...

Ik denk dat RT sowieso iets subjectiefs is, verschillende mensen hebben gewoon verschillende manieren en verschillende ideeën over het oplossen van problemen.
Dat lijkt me geen probleem, zoalng men elkaar accepteert en respecteert.

Wat Steef volgens mij bedoelde zijn de onfatsoenlijke en onredelijke antwoorden van een aantal mensen (waar je direct Gaaaap bij denkt), die verzieken de boel.

mensen als jij Runningkawa, die serieus advies proberen te geven op een positieve manier horen daar volgens mij niet bij! Dus lekker doorgaan met plaatsen, als ik het mag zeggen.

Ik vind trouwens RT wel weer interessanter geworden, weet ook niet precies waarom.....nouja, dat topic van Kitty vond ik ook erg leuk bijvoorbeeld, jammer dat dat geslotterd moest worden (dat ligt dus niet aan de moddy). Dat bedoel ik dus....
Laatst bijgewerkt door Rhys op 21-07-02 23:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 23:33

Jij bent helemaal oke hoor Runningkawa, Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

germie

Berichten: 25859
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 06:37

Iedereen heeft zo zijn eigen mening, in de praktijk zijn er immers ook meerdere wegen die naar Rome leiden.
Het probleem met een forum is vaak dat je moeilijk iets precies onder woorden kunt brengen. Vaak komt het te hard over of wordt je verkeerd begrepen (denk aan mijn stukje over longeren, niemand die mij begreep, pas nadat ik foto's geplaatst had kwam het over Haha!).
Maar ik durf rustig mijn mening te geven hoor. Voel me er 'kundig' genoeg voor. En dat je dan eens verkeerd begrepen wordt....kan gebeuren.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 07:45

Het 'zonde' heeft volgens mij geen betrekking op het plaatsen van meningen op zich maar op het ontkrachten (ver-:?) van een topic door eindeloos herhalen van je mening, reacties die leuk zijn op KH maar niet op RT thuishoren (1 grapje is leuk maar niet doorzeveren) en het persoonlijk aanvallen van mensen (bokkers, maar ook andere paardenmensen en moddies Haha! ). In alle gevallen voegt het niets wezenlijks toe aan een topic.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:40

Ben erg benieuwd naar "zonde", dus toch maar eens aangemeld voor de MH....

Kendra

Berichten: 8711
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:42

Ik denk dat de meeste topics hier worden geplaatst omdat mensen toch onzeker zijn - ook al is het maar tot de volgende les! Dan is RT een ideale plek. Natuurlijk zijn er altijd antwoorden waar je niks mee kunt of waarvan je denkt, dat is niet mijn manier. Maar dat geeft niet, omdat vaak die ene tip waar je net wel een beetje aan hebt of waardoor je even weer in de goede richting wordt geduwd of gewoon verlost wordt van je onzekerheid (als bv blijkt dat half bokt hetzelfde probleem heeft).

germie

Berichten: 25859
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:50

Maar het is ook weer waar dat soms mensen echt worden aangevallen, dat moet je niet doen, dat is fout enz. DAt kan hard aankomen. Misschien is de uitdrukking, dat zou ik nooit doen beter.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 14:02

Dit forum is bedoeld om vragen te stellen, dat geldt voor iedereen. Het maakt niet zo veel uit waar de vraag over gaat, als het maar min of meer rijtechnisch is of ermee te maken heeft.

Vaak heel vaak komen er toch onderwerpen aan bod die gevoelig liggen. Het gaat soms over een manier van rijden, een probleem, een aanpak of een visie. Het is voor iedereen best heel persoonlijk en daarom kan het dus wel eens pijnlijk zijn als daar andere meningen tegenover worden gezet. Men trekt zich dat al gauw aan en al snel wordt een commentaar als kritiek bestempeld. Soms wordt mening te snel als rechtstreekse kritiek gelezen en dat is natuurlijk niet leuk. Het zou een idee zijn als iedereen er rekening mee houdt dat een boodschap wel eens anders bedoeld kan zijn dan dat het in eerste instantie overkomt. Tegelijkertijd moet er bij stilgestaan worden dat een mening ook verkeerd uitgelegd kan worden met alle gevolgen van dien. Het scheelt soms om een verhaal nog eens te lezen om het dan wat beter te begrijpen.

Het is zeker niet de bedoeling om mensen rechtstreeks te beledigen of in een kwaad daglicht te zetten. We zullen er allemaal rekening mee moeten houden dat we elkaar niet zien rijden, de paarden niet kennen enzovoort. Daarnaast hanteert niet iedereen dezelfde methode voor het oplossen van iets of voor het werk in het algemeen. Juist dit gegeven zorgt ervoor dat dit forum heel erg leerzaam kan zijn, 2 weten meer dan 1 en dus weten 4200 gebruikers bij elkaar veel meer dan 1. Misschien is het een idee om vooral gebruik te maken van het feit dat er hier veel kennis aanwezig is en dat dat ook gedeeld kan worden.

Meer met elkaar dan tegen elkaar lijkt mij een goed streven en ik hoop dat ik niet de enige ben. Het zou jammer zijn als we bepaalde meningen en visies moesten missen, zoals die van Runningkawa.

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 16:52

astridh schreef:
Het 'zonde' heeft volgens mij geen betrekking op het plaatsen van meningen op zich maar op het ontkrachten (ver-:?) van een topic door eindeloos herhalen van je mening, reacties die leuk zijn op KH maar niet op RT thuishoren (1 grapje is leuk maar niet doorzeveren) en het persoonlijk aanvallen van mensen (bokkers, maar ook andere paardenmensen en moddies Haha! ). In alle gevallen voegt het niets wezenlijks toe aan een topic.


Precies!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:54

Margreet, zou je in het vervolg misschien wat meer woorden aan je reactie willen besteden?? Berichten van één enkel woord hebben niet de voorkeur, net zomin als berichten van slechts een regel.

Margreet

Berichten: 18317
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:28

Lovely, als je echt de consequente, rechtvaardige moderator wilt zijn die je probeert te zijn, dan zul je je eigen reactie ook moeten verwijderen, die hoort er immers ook bij....

Nulla tenaci invia est via


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr en 9 bezoekers