Geirriteerd tijdens rijden?

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anneke

Geirriteerd tijdens rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-02 18:57

Vrijdag was Jura langsgekomen, om met Pompidou te rijden.
Pompidou was erg geirriteerd en zwiepte heel erg met dr staart.
Nou was het wel al een tijd terug dat er iemand op dr rug gezeten had, maar toch?
Is dit gewoon een beetje merrie eigen?
Of zal ze last hebben van dr zadel of rug bv?
Als ik drukkend over haar rug voel, verrekt ze geen spier...
Dus lijkt me niet echt dat ze pijn heeft?

Ben benieuwd naar jullie suggesties.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 19:40

Vliegen ??

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 19:40

nou Anneke,
dit bericht in combinatie met de kreupelheid elders op bokt...
ik zou toch maar eens de dierenarts vragen wat er loos is, het is net alsof de merrie ergens 'geblokkeerd' zit in het lijf, ze heeft ergens last van tijdens de arbeid....

De frequentie van de arbeid kan er ook mee te maken hebben overigens, dan weer een tijdje niet rijden, en dan weer eens een keer wel...dat is voor geen enkel paard goed. Dat is toch ook vragen om verzuurde spieren en andere 'kwakkel'-probleempjes....

Wellicht dat een paarden-fysio ook uitkomst kan bieden.

verania

ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 07:52

Hoi,

Zwiepen met de staart hoeft niet altijd iets te betekenen.
Soms is het verzet, Of hij heeft er geen plezier in.

gr.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 09:43

jarno schreef:
Zwiepen met de staart hoeft niet altijd iets te betekenen.
Soms is het verzet, Of hij heeft er geen plezier in.

Ik vind verzet wel degelijk wat betekenen. Het is vaak de manier van een paard om pijn te uiten. Als een paard erg met de staart zwiept onder het zadel is het voor mij een teken dat er iets niet goed zit. Het drukken op de rug is iets waar je ook een beetje handig in moet zijn om precies de goede punten te vinden en dat lukt niet altijd. Ik zou je paard zeker een keer door een goede DA na laten kijken. De eventuele rugproblemen kunnen natuurlijk ook uit de benen voortkomen.

Gast4532

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 12:35

Citaat:
Ik vind verzet wel degelijk wat betekenen. Het is vaak de manier van een paard om pijn te uiten.

Ik ben het er wel mee eens dat het zwiepen van een staart een vorm van verzet is, maar het hoeft niet met pijn te meken te hebben.
er zijn ook veel paarden die het op het been doen omdat ze geen zin hebben om aktiever te gaan lopen, of geen zin om aan te springen in galop enz enz. Op dat moment geen teken van pijn.

Maar het is natuurlijk wel raar als je paard eerst niet zo was en nu ineens wel dat je gaat bedenken waarom.
Heeft hij idd pijn of overvraag je hem te veel zodat hij in protest komt.

Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 13:28

ik heb ook vaak gehoord dat het zwiepen van de staart duidt op onrustige benen van de ruiter. en in de praktijk heb ik dat ook vaak gezien.

Bon Jovi rules!

saltycinq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 15:40

hpooooi ,

toen ik een keer met mijn paardje bezig was met rijden zwiepte ze met de staart als ik haar been gaf...moet je een opletten wat ze doet als je haar been geeft en ze begint dan te zwiepen.....dat betekend inderdaad gewoon dat ze geen zin heeft om te werken en protesteerd met haar staart...........voor de rest weet ik verder niet hoe ze natuurlijk loopt dus voor de rest kan ik er niks uithalen .... Verward .

groetjes elsbeth

-* A beautiful mind is a joy forever *-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie