therese42 schreef:Cassandra, hoe doe je het dan als je paardje abrupt omdraait in draf of galop, Vlieg jij er dan niet af?
Bij oxbow vlieg ik er niet af, blijf altijd zitten als hij in ene abrupt omdraai. Ik vlieg er alleen af als we op het strand zijn
Dan heeft hij vaak dat hij ook in ene stopt, maar dan geeft hij tegelijkertijd een bok en draaid hij als speedy conzales om, tjah zie dan maar eens te blijven zitten. Bij mij komt het volgens mij door mijn zadel ofzo, want toen ik een poosje even met een ander zadel reed vloog ik er ook haast af. Maar met het oude zadel blijf ik altijd goed zitten.
therese42 schreef:Hebben jullie er ervaring mee of suede hoge chaps meer grip in het zadel geven? Ik heb nl ook net een nieuw zadel en dat is best glad.
je kunt dan ook een rijbroek nemen met (kunst) lederen zitvlak blijf je ook al een stukje steviger mee zitten.
De tip van mrie vind ik ook erg goed. Vooral het stuk niet straffen ben ik het helemaal mee eens
. Het vergt veel geduld om in zo'n situatie niet boos te worden, maar met slaan e.t.c los je niks op.
Laat hem anders maar een poos stil staan, wanneer hij dit weer doet. Desnoods duurt het een half uur, maar dat stil staan gaat ze ook vervelen. En zodra hij dan een stap in de goede richting zet, gelijk belonen. Zet hij een stap in de verkeerde richting zet je hem weer halt en wacht je weer een poosje. Weet natuurlijk niet of het helpt bij jou fjord ( bij die van mij in ieder geval niet, want die kan op zo'n moment niet stil staan )
Heb met mijn fjord in de beginne ontzettend veel problemen gehad en het meeste hielp niet. Alleen echt het niet straffen op zo'n moment en afstappen / stukje verderop weer opstappen is iets wat ontzettend goed werkt bij die van mij. Maar mijn fjordje is bij zijn vorige eigenaresse niet goed behandeld, dus dat is ook iets waar ik ontzettend veel rekening mee moest houden