Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

therese42 schreef:Rijden jullie wel alleen buiten? Moet ik voortaan met andere paarden naar buiten? Wat ook lastig is om in draf of galop aan te voelen wanneer hij zijn hakken in het zand zet omdat dit heel abrupt gebeurd. Helpt het denken jullie om hem ook buiten steeds aan de teugel te rijden?

Mijn toenmalige vriend liep dus ernaast met die longeerlijn door het bit en die liep maar naar zijn hoofd te kijken en zelfs hij zag het niet aankomen. Helaas heb ik bij deze fjord niet meer de kans gekregen om het op te lossen, omdat ze hem ineens konden verkopen en ondanks mijn bezwaren dat hij nog niet goed was en zeker niet om aan een jong meisje te verkopen, hebben ze het toch doorgezet.therese42 schreef:Cassandra, hoe doe je het dan als je paardje abrupt omdraait in draf of galop, Vlieg jij er dan niet af?
Dan heeft hij vaak dat hij ook in ene stopt, maar dan geeft hij tegelijkertijd een bok en draaid hij als speedy conzales om, tjah zie dan maar eens te blijven zitten. Bij mij komt het volgens mij door mijn zadel ofzo, want toen ik een poosje even met een ander zadel reed vloog ik er ook haast af. Maar met het oude zadel blijf ik altijd goed zitten. therese42 schreef:Hebben jullie er ervaring mee of suede hoge chaps meer grip in het zadel geven? Ik heb nl ook net een nieuw zadel en dat is best glad.
. Het vergt veel geduld om in zo'n situatie niet boos te worden, maar met slaan e.t.c los je niks op.
Jeskim schreef:Een paard niet straffen vind ik onzin. Hij weet echt dondersgoed wat hij doet en waarom. Als hij het gevecht begint moet je eigenlijk doorzetten, anders leert hij dat hij zijn zin wel kan krijgen als hij een bok geeft, dan moet je aanpakken.
Groetjes Esther..