Stelling vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Stelling vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 11:58

Hoe vraag je stelling?

Nadia

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:56

beetje moeilijk te verwoorden voor mij.
ben nu zelf ook met een jonge pony bezig,ze is wel nageeflijk en zou nu aan de teugel kunnen lopen,maar ze heeft geen binnenstelling. dus heb ik eens privéles genomen. ze is heel vlot vooruit,maar toch moet je je binnenbeen eraanhouden.daardoor moet ze wel niet sneller gaan. dan gewoon buitenteugel zoals altijd en dan met de binnenteugel wat spelen.
je moet wel oppassen(ik toch)dat je je binnenhand niet over de hals haalt,en gewoon dus aan de juiste kant van de hals houdt.

oke,hoop dat dit juist uitgelegd is,verbeter me maar Knipoog ,maar hoop dat dit niet nodig is

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:07

met je binnen been! je steld je paard op de langezijde recht en voor de bocht/volte enz geef je meer druk met je binnenbeen zodat hij zijn lijf ronder maakt. je houd hem op je buitenteugel aan de teugel en vraagt hem met je binnen teugel losser naar je toe. ga niet met je handen wijder zetten. bij een goede stelling is je paard gebogen in zijn lijf en zie je zijn oogappel. het is niet de bedoeling dat je hem met je binnen teugel rond trekt want dan is zijn lijf te recht en dat valt hij naar binnen.