bonita en springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lessy

Berichten: 8
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: almere

bonita en springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 21:48

hoi jongens ik heb een probleem... mijn pony kan heel goed springen dat heb ik gezien op video's alleen ze wil het niet meer doen... Huilen
alleen voor mij is springen echt een kick.. Pling

hoe kan ik dit oplossen????
(over een balk gaat ze al rennen en als ze op de kop heeft gehad gewoon lopen) Lovers Boos! Lovers
[/size]

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 09:05

goed opbouwen. begin weer helemaal vanaf het begin en bouw het weer langzaam! op. leg eerst drie of vier balkjes neer en ga er net zolang over heen dat het goed gaat (lukt het vandaag niet probeer het dan gewoon de volgende dag en forceer niets). begin alleen met een sprongetje zodra hij de draf balkjes goed doet. Misschien kan iemand je begelijden met tips enz.

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 12:17

Dat probleem heb ik ook gehad met mijn paard.
Of ze sprong helemaal niet, of ze ging veel te hard. Bij de vorige eigenaar sprong ze ook niet en met uitproberen ben ik er twee keer behoorlijk hard afgeklapt. Ik was dus zelf onzeker en ik had een paard dat geen fatsoenlijke springmanieren had.

Eerst heb ik heel lang aan de basis van de dressuur gewerkt. Veel overgangen gereden en mn paard geleerd dat ie ten alle tijden op mij moet wachten en gehoorzaam moet blijven. Daarna ben ik af en toe balkjes gaan lopen met haar onder de dressuurtraining. Vooral tempo en aanleuning vond (en vind) ik heel belangrijk. Het paard moet rustig blijven, goed aan de hulpen en makkelijk terug te nemen zijn. Als dat goed ging zette ik een klein kruisje op met een balk ervoor op 1 galopsprong afstand. Dat heb ik net zolang gedaaqn totdat ze er rustig en met een fijne aanleuning overheen ging, terwijl ik kon bepalen in welke galop ze landde.
Ik heb daarna langzaam de moeilijkheidsgraad van de sprongen opgevoerd, en nu spring ik als het goed gaat ook al steilsprongen van ongeveer 1 m./ 1.10m.
Dit is mijn verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes! Lachen

kellytje

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 17:58

he les

als jij wil dat bonnie nog normaal gaat springen zal dat echt heel
lang gaan duren
satya is er echt al superlang mee bezig
ze gaat zo hard en ze is niet te houden
kijk maar naar affgelopen weeek dat er die balk buiten lag waar
we over heen moesten
toen ging ze echt al knettergek doen
heb der op de ouwe manege wel is gezien dat ze gewoon na de
sprong keihard vandoor ging
dat was gewoon neit normaal
denk dat satya er al bijna 8 jaar ofzo mee bezig mee is maar rustig
wordt ze er niet van

dikke kuss kelly

lessy

Berichten: 8
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 22:33

ok kel leter was ze ook gewoon erover heen gegaan zal het lukken denk je ?
xxx van les (die graag wilt springen) Huilen