probleem (problemen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

probleem (problemen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:16

Ik heb een verzorgpaard. Samen met mijn vriendin
eerst ging het heel goed met rijden behalve hele rondjes galop.
De hele rondjes galop lukken nu wel alleen valt hij soms terug en loopt steeds meer naar binnen toe(ook in draf dan sukkelt hij een beetje)
we rijden nu vooral in het weiland omdat de bak te klein is.
Op het begin ging het gewoon goed maar hij luisterd niet meer naar mijn hulpen, rijd niet met zweep daar is hij bang voor, dus ik de hele tijd mijn binnenbeen aansporen en buiten teugel iets erbij. Dan voel ik de hele tijd protest! en met figuurtjes rijden luisterd hij gewoon niet..
vind hij het rijden misschien saai geworden ofso?
of komt het doordat we in de winter (verzorg hem pas sinds september) in een veel kleinere bak rijd en nu in het weiland meer ruimte heeft.
het weiland heeft niet echt een bak vorm.. willen we wel een keer maken
zonder zadel gaat het wel beter. heeft hij dan misschien last van het zadel?
Ik weet het niet meer, vind het best wel storend. hebben jullie tips?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:18

ik zou les nemen van een goede instructeur!

Annn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 21:21

Ja dat kan, maar courage is al 21 ( vergeten bij te zetten)
en het mag jammer genoeg niet van de eigenaren.

AnitaJoeri

Re: probleem (problemen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:27

Normaal zou ik zeggen been = reactie en anders tik met de zweep, maar dat gaat in dit verhaal denk dus niet op.

Kan zijn dat hij iets slomer is door het weer.

Je kan wel wat been oefeningen doen met een lange teugel, belonen als hij meteen reageerd en negeren als hij niet reageert en de hulp dan wat scherper in zetten.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:28

Als het zonder zadel beter gaat zou het goed kunnen dat het aan het zadel ligt.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:34

Ik zou idd ook aan de eigenaren eerst vragen of het dier niet onderzocht kan worden, door DA en zadelmaker.

Ik ga altijd eerst zoeken in het paard voor dat ik maar denk dat ie vervelend is en stappen zal ondernemen op rijtechnisch gebied.

Alhoewel les wss de beste oplossing zou zijn.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:05

Jammer dat je van de eigenaren geen les mag nemen met de pony. Misschien nog eens overleggen? Je hebt neem ik aan voorgesteld om zelf de evt. privelessen bij huis te bekostigen? Maak de eigenaren duidelijk dat je lesjes van ca. een half uur neemt met regelmaat om zodoende het paard correct te rijden, want zo is voor jouw en je pony het rijden ook niet echt prettig/ leuk..

Heb je geen vriendin of iemand anders van je manege die je eens wil helpen met vertellen welke actie/ hulp je op het jusite moment moet geven om je paard te begrenzen.

Wees verder sowieso consequent en let erop dat je het niet af en toe laat versloffen en er maar bij laat zitten omdat het even niet wil lukken ofzo.

Zet met lint een vorm als bak af, stuur consequent over de denkbeeldige hoefslag. Zet de hoeken af met emmers waar je langsheen moet.

Of het aan het zadel ligt? Misschien, probeer dat uit te sluiten door te laten checken door DA of iets. Zou ook kunnen dat jij zonder zadel minder moeilijke oefeningen vraagt en juist met zadel wel. Daardoor kan hij onder het zadel moeilijker doen omdat jij meer van hem vraagt wat je pony moeilijk vind.

Succes in ieder geval!

diana19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 17:54

als ik jou was les nemen dan komt het wel goed