hoe kun je dat er uit krijgen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

hoe kun je dat er uit krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-02 11:10

Nykie, dochter van Bonanza's eigenaren = 6 jaar oud, heeft Bonanza achterwaarts geleerd door haar erg in de mond te trekken.
Nouja, ik wil dat dus niet zo, bonanza heeft ook duidelijk pijn als ze dat zo doet (wolfskiezen).
Maarja het probleem is nu, ze reageerd niet meer op mijn hulpen die ik voor het achterwaarts geef.
Dat is bij mij dus, been iets naar achteren en wat druk erop en ietsjes druk op de teugels.
Klinkt wel gek dat ze daar niet opreageerd, maar ze gaat nu gewoon dwars door mijn hulpen heen.

Ik vind het ook beetje raar/sneu om haar af te straffen als ze op die manier achterwaarts gaat.

Moet nou gewoon weer helemaal opnieuw beginnen met achterwaarts leren.Dus weer iemand ervoor die Bonanza op dr borst naar achteren duwt en ik de hulpen geef?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:12

Inderdaad, je moet nu net gaan doen alsof ze niet achterwaarts kan, dus er moet iemand bij gaan staan om haar achteruit te duwen. Wat je ook kunt doen is het commando "terug" aanleren aan de hand. Is een handig hulpmiddel als je je paard aan wilt leren om achterwaarts te gaan.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:20

Of met je zweepje heel lichte druk uitoefenen op de borst, bij Aldira helpt dat heel goed, plus de goede hulpen erbij geven natuurlijk!

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:28

maak je paard meer aan de hulp door veel overgangen te rijden. verder is het een kwestie van veel oefenen. geef om en om ophoudingen met je hand en geef contra druk met je benen. dus linker hand een ophouding rechter been druk enz. loopt hij nu door je handhulp heen geeft je toch te weinig druk en moet je dus meer druk geven maar blijf los in je hand en ga dus geen constante druk geven want dan trekt hij gewoon terug. vraag hem dus spelende wijs naar achteren. zorg dat je paard voordat je naar achten gaat goed nageeft en dat hij loslaat. ik hoop dat het duidelijk is snap je iets niet dan hoor ik het wel.
gr marjolein

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 17:04

Is de wolfskiezen laten verwijderen niet het allereerste vereiste? Ik zou de tandarts erbij halen voordat je dit probleem rijtechnisch gaat oplossen...

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 22:25

Voor het rijtechnische niet blijven rommelen , gewoon opnieuw op de goede manier aanleren.

Bij Marena heb ik aan de hand geleerd achterwaarts te gaan op "Back!" .
Als ik dit nu met lichte ondersteunende hulpen vraag weet ze heel goed wat ik bedoel.
En doet het dan ook netjes . (meestal Haha! ) .

Als ze niet goed reageert weet ik in ieder geval zeker dat ze het wel snapt ,
maar gewoon de Vervelia aan het uithangen is Knipoog .

Jammer dat dat achterwaarts zo verpest wordt hoor .......

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:15

inderdaad eerst de wolfkiezen er uit dan pas weer oefenen!