bodem stabiliseren hoe??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

bodem stabiliseren hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 12:10

Hoe krijg je een stabielere bodem > met houtchips of kunststof toevoegingen. Of kan het gewoon met stabiel zand en waar kan je dat dan kopen. Onze bodem blijft te los en dat rijdt echt niet lekker merk ik. We hebben wel nieuw zand, maar bij blijft te los ondanks iedere slepen e.d. Hoe hebben jullie dat opgelost? Groetjes en alvast bedankt voor de adviezen. Haha! Haha!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:12

Dan heb je waarschijnlijk te grof zand, ik begrijp dat de bodem te zwaar blijft. Om ahw de losse gaatjes tussen de grote zandkorrels op te vullen moet je er fijn zand doorheen doen. Dan "draagt" het meer.
Succes!

:evaw:

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 12:37

we hebben de bodem inderdaad op laten mengen met grof zand omdat hij te nat werd maar nu hebben we dus dit probleem, echt mega gaten vooral als ik ga longeren. We hadden wel om stabiel zand gevraagd maarja blijkbaar verschillen onze meningen/eisen.
Denk je niet dat hij dan weer dichtslaat als we er weer fijner zand doormengen? Ik dacht ook aan die polypropyleen stukjes, ze zeggen dat het goed is maar dat weer je ook pas achteraf.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 12:46

Oe, er zit dus een hele voorgeschiedenis aan....
Zit er drainage onder?
Je moet proberen de gulden middenweg te vinden, nu zit je zover ik het kan volgen van het ene in het andere uiterste.
Over polypropyleen weet ik niet zoveel... Verward

:evaw:

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 16:46

Wij hebben kunststofsnippers in de bak liggen *LOL* Onze bak was ook zwaar(we hadden stierenzand, dat is vrij grof) en daarom hebben we er snippers op. Hij is nu super, ook als het een paar weken niet geregend heeft Party!!
Moet alleen wel zeggen dat je ondanks de verhalen van de verkoper wel regelmatig moet slepen. Ik heb die mogelijkheid niet en sta dus elke dag noodgedwongen te harken, maar hij is nu na 5 maanden echt aan groot onderhoud toe...moeten een paar balen vilt bij en ook wel een paar aanhangers zand. Ik weet echt niet waar ze het laten Verward
Maar fijn te rijden is het wel, na het longeren heb ik nu bijvoorbeeld nergens last meer van! Haha!

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

bodem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-02 17:25

Wat voor snippers hebben jullie erin gedaan (van Stal Benedenberg / gaat per container). We hebben wel nieuwe drainage aan laten brengen dus de bak ik goed droog. We moeten inderdaad de gulden middenweg zoeken, we zijn er bijna denk ik of de Staatsloterij winnen en Achterberg bellen haha. Maarja daar dromen we allemaal van toch. Cool

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:54

Ik zou in mijn situatie geen achterbergbodem willen hoor *LOL* Ze lopen er in en ik heb geen mogelijkheid om te slepen...er zou geen bodem over zijn na een paar maanden Haha!
Ik heb ze uit zelhem, per baal. Gevonden via google, dus misschien kun je daar even kijken Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers